Cisco: komunikacyjna wojna z Microsoftem
- Antoni Steliński,
- 22.02.2013, godz. 14:24
Koncern Cisco postanowił zagrać na nosie Microsoftowi - gdy firma z Redmond prezentowała przedwczoraj odświeżoną platformę komunikacji zunifikowanej Lync, przedstawiciele Cisco rozpoczęli kampanię, której celem jest wykazania słabości produktu Microsoftu.
- Microsoft nie zapewnia klientom telefonów, sprzętu do komunikacji wideo, bramek głosowych i wideo, systemu sieciowego, a także chmurowych połączeń PSTN. Według Cisco, koncern dostarcza jedynie część elementów kompletnego systemu komunikacji, co zmusza klientów do poszukiwania i wdrażania na własną rękę niektórych niezbędnych usług, sprzętu i oprogramowania. A to komplikuje wdrożenia i znacząco podnosi jego koszty.
- Rozwiązania Microsoftu nie przewidują prostej ścieżki wdrożenia rozwiązania opartego na technologii Cloud computing, które oferowałoby zestaw funkcji analogiczny z tym dostarczanym przez "stacjonarne" wdrożenie Lync.
Zobacz również:
- Tablety i smartfony firmowane przez Microsoft (Surface i Windows Phone 7/8) konkurują na rynku ze sprzętem innych dostawców podobnych produktów, co utrudnia wykorzystanie prywatnego sprzętu pracowników w pracy (BYOD).
Przy okazji produktowi Microsoftu dostało się za to, jak został tworzony. "Produkt, który powstał z myślą o użytkownikach komputerów PC, a potem został stopniowo dopasowany do specyfiki zjawiska post-pc, nigdy nie będzie tak dobry jak platforma, która od początku tworzona była pod kątem wykorzystanie w wielu różnych środowiskach i urządzeniach" - komentuje Rowan Trollope z Cisco. Przedstawiciel firmy podkreślił, że produkty komunikacyjne Cisco z powodzeniem wykorzystywane są m.in. do komunikowania się w terenie, połączeń międzynarodowych, poufnej komunikacji głosowej i wideo, w call center, mediach społecznościowych itp.
Wydaje się, że podstawowy zarzut dotyczy jednak "kompletności" - a raczej jej braku - platformy Microsoftu. "Do wdrożenia Microsoft Lync niezbędne jest pozyskanie partnera technologicznego, który zajmie się wdrożeniem rozwiązań sieciowych, routingu, Wi-Fi, narzędzi do zarządzania komunikacją pomiędzy oddziałami, aplikacji do contact center, terminali do połączeń wideo oraz telefonów" - wyjaśniają przedstawiciele Cisco. Oprócz tego produkt koncernu z Redmond skrytykowany został za niejasne zasady licencjonowania, wybór kodeków wideo oraz brak pełnej współpracy z webową wersja pakietu MS Office.
Władzom Cisco nie podobają sie również plany Microsoftu dotyczące rozwoju komunikatora Skype - a zwłaszcza wypowiedź Steve'a Ballmera, który oświadczył swego czasu, że chce, by Skype był "pierwszy i najlepszy w Windows". Zdaniem Cisco, Ballmer zapowiedział tym samym, że Skype będzie optymalizowany głównie dla Windows, kosztem innych platform.
Przedstawiciele Microsoftu na razie nie komentują kampanii Cisco.