Cisco: komunikacyjna wojna z Microsoftem

Koncern Cisco postanowił zagrać na nosie Microsoftowi - gdy firma z Redmond prezentowała przedwczoraj odświeżoną platformę komunikacji zunifikowanej Lync, przedstawiciele Cisco rozpoczęli kampanię, której celem jest wykazania słabości produktu Microsoftu.

Firma twierdzi, że jej intencją nie jest atakowanie koncernu z Redmond, lecz szczera i bezpośrednia dyskusja o tym, jak organizacje powinny wybierać i wdrażać systemy komunikacji zunifikowanej. Przy tej okazji przedstawiciele Cisco zdecydowali się wypunktować braki Lync w trzech podstawowych kategoriach (oczywiście, są one szczególnie widoczne w zestawieniu z platformą Cisco UC):

- Microsoft nie zapewnia klientom telefonów, sprzętu do komunikacji wideo, bramek głosowych i wideo, systemu sieciowego, a także chmurowych połączeń PSTN. Według Cisco, koncern dostarcza jedynie część elementów kompletnego systemu komunikacji, co zmusza klientów do poszukiwania i wdrażania na własną rękę niektórych niezbędnych usług, sprzętu i oprogramowania. A to komplikuje wdrożenia i znacząco podnosi jego koszty.

- Rozwiązania Microsoftu nie przewidują prostej ścieżki wdrożenia rozwiązania opartego na technologii Cloud computing, które oferowałoby zestaw funkcji analogiczny z tym dostarczanym przez "stacjonarne" wdrożenie Lync.

Zobacz również:

  • Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s
  • Były programista Microsoftu: wydajność Windows 11 jest "komicznie zła" nawet na potężnym PC

- Tablety i smartfony firmowane przez Microsoft (Surface i Windows Phone 7/8) konkurują na rynku ze sprzętem innych dostawców podobnych produktów, co utrudnia wykorzystanie prywatnego sprzętu pracowników w pracy (BYOD).

Przy okazji produktowi Microsoftu dostało się za to, jak został tworzony. "Produkt, który powstał z myślą o użytkownikach komputerów PC, a potem został stopniowo dopasowany do specyfiki zjawiska post-pc, nigdy nie będzie tak dobry jak platforma, która od początku tworzona była pod kątem wykorzystanie w wielu różnych środowiskach i urządzeniach" - komentuje Rowan Trollope z Cisco. Przedstawiciel firmy podkreślił, że produkty komunikacyjne Cisco z powodzeniem wykorzystywane są m.in. do komunikowania się w terenie, połączeń międzynarodowych, poufnej komunikacji głosowej i wideo, w call center, mediach społecznościowych itp.

Wydaje się, że podstawowy zarzut dotyczy jednak "kompletności" - a raczej jej braku - platformy Microsoftu. "Do wdrożenia Microsoft Lync niezbędne jest pozyskanie partnera technologicznego, który zajmie się wdrożeniem rozwiązań sieciowych, routingu, Wi-Fi, narzędzi do zarządzania komunikacją pomiędzy oddziałami, aplikacji do contact center, terminali do połączeń wideo oraz telefonów" - wyjaśniają przedstawiciele Cisco. Oprócz tego produkt koncernu z Redmond skrytykowany został za niejasne zasady licencjonowania, wybór kodeków wideo oraz brak pełnej współpracy z webową wersja pakietu MS Office.

Władzom Cisco nie podobają sie również plany Microsoftu dotyczące rozwoju komunikatora Skype - a zwłaszcza wypowiedź Steve'a Ballmera, który oświadczył swego czasu, że chce, by Skype był "pierwszy i najlepszy w Windows". Zdaniem Cisco, Ballmer zapowiedział tym samym, że Skype będzie optymalizowany głównie dla Windows, kosztem innych platform.

Przedstawiciele Microsoftu na razie nie komentują kampanii Cisco.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200