Cisco Systems najlepszym pracodawcą w Polsce

Polski oddział Cisco został uznany tegorocznym najlepszym pracodawcą na podstawie badania przeprowadzaonego przez firmę Hewitt Associates. Dwie poprzednie edycje wygrał polski oddział firmy Microsoft, który tym razem uplasował się na trzecim miejscu. Aż cztery firmy spośród dwunastu laureatów konkursu działają w branży IT.

Kolejne miejsca w pierwszej dwunastce zajęły: American Express Poland, Microsoft Poland, SGI Baltis i M.G. CENTRUM. Szóste miejsce zajęły ex aequo firmy EMC Computer Systems Poland i POLIPACK. Na siódmej pozycji uplasowała się firma Blue Media, zaś ósme miejsce, również ex aequo zajęły firmy: ADT Poland, GANT DEVELOPMENT, Grupa Pracuj i Starcom.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Hewitt Associates po raz trzeci. W tegorocznej edycji udział wzięły 102 firmy reprezentujące różne branże, skale działania i regiony. Łącznie przebadano grupę ponad 21,5 tys. pracowników. Stanowi to ok. 30% wszystkich zatrudnionych w firmach uczestniczących w badaniu. Pracownicy oceniali swoich pracodawców m.in. pod kątem możliwości rozwoju, praktyk organizacyjnych, relacji panujących między pracownikami, a także równowagi między życiem osobistym a pracą. "Z roku na rok przybywa firm, które decydują się poddać najtrudniejszej ocenie: swoich własnych pracowników. Wśród laureatów zawsze znajdują się firmy z branży IT, co wskazuje na wysoką dbałość o pracowników i świadomość wagi budowania marki pracodawcy w sektorze nowych technologii" - mówi Magdalena Warzybok, menedżer Projektu BNP w Hewitt Associates. W polskiej edycji badania może wziąć udział każda firma, która zatrudnia co najmniej 50 pracowników i działa na polskim rynku minimum dwa lata.

Zobacz również:

  • Krakowski oddział Cisco ma nowego dyrektora

Wyniki badania wskazują jednak na coraz mniejszą lojalność pracowników wobec swojego pracodawcy. Większość pracowników sądzi, że nie miałaby kłopotów ze znalezieniem innej posady. Jednocześnie wzrost płac pozostaje bez przełożenia na zwiększenie satysfakcji z wynagrodzeń i zaangażowania w pracę. Wzrasta natomiast znaczenie marki pracodawcy oraz jego reputacji. Na kształtowanie dobrego wizerunku organizacji mają wpływ również sami pracownicy - ci bardziej zaangażowani znacznie chętniej rekomendują innym swoją firmę jako dobrego pracodawcę.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200