Chiny chcą sprawdzać komentarze przed publikacją w social media

Nowy projekt aktualizacji przepisów może drastycznie zwiekszyć cenzurę internetu w Chinach. Ustawa wpłynie na największe portale społecznościowe.

Chiny planują udoskonalenie swoich systemu cenzury. Najnowsza propozycja zmiany przepisów uderza w platformy społecznościowe. Rząd Chin chce zmienić sposób udostępniania komentarzy online zamieszanych we wszystkich platformach społecznościowych wykorzystywanych w Chińskiej Republice Ludowej.

Chiny zamierzają ocenzurować komentarze w social mediach
Źródło: Jeremy Bezanger / Unsplash

Chiny zamierzają ocenzurować komentarze w social mediach

Źródło: Jeremy Bezanger / Unsplash

W piątek - 17 czerwca 2022 roku - chiński urząd regulacji Internetu - Cyberspace Administration of China (CAC) opublikował projekt aktualizacji przepisów dotyczących odpowiedzialności platform społecznościowych oraz twórców treści w zakresie zarządzania komentarzami pojawiającymi się w sieci.

Zobacz również:

  • Chińscy naukowcy zaprezentowali na wskroś innowacyjne chipy AI
  • Problemów TikToka w USA ciąg dalszy

W propozycji przepisów prawnych pojawił się kontrowersyjny zapis, który głosi "wszystkie komentarze online będą musiały być wstępnie sprawdzane przed publikacją."

Obywatele Chin, popularni twórcy oraz media obawiają się, ze posunięcie to może zostać w przyszłości wykorzystane do dalszego ograniczania wolności słowa w Chinach.

Nowe zmiany mają wpływ na przepisy dotyczące komentarzami sieciowymi - rozporządzenie poruszające to zagadnienie weszło w życie w 2017 roku. Pięć lat później Administracja Cyberprzestrzeni chce je zaktualizować.

Jeremy Daum - starszy pracownik w Yale Law School's Paul Tsai China Center przekazał:

Proponowane zmiany przede wszystkim aktualizują obecną wersję przepisów dotyczących komentarzy, aby dostosować je do aktualnej polityki obejmującej nowe ustawy o ochronie danych osobowych, bezpieczeństwie danych i ogólne przepisy dotyczące treści w Chinach.

Propozycja przepisów dotyczy komentarzy w mediach społecznościowych, forach, materiałach wideo oraz obejmuje wszystkie formaty - tekst, symbole, GIF-y, wideo, zdjęcia oraz nagrania audio (podcasty).

Nowe przepisy zostały zaproponowane po kilku przypadkach niezręcznych komentarzy, które pojawiły się pod rządowymi wpisami na Weibo - największym i najpopularniejszym portalu społecznościowym w Chinach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200