Chemiskór ogłasza strategię internetową

Na bazie przejętego przez firmę portalu Ahoj powstanie sieć serwisów internetowych ściśle związanych z lokalnymi tytułami prasowymi i rozgłośniami radiowymi, należącymi do spółki. Chemiskór będzie realizował internetowe projekty poprzez firmę Internet Operator oraz kilka spółek zależnych.

Chemiskór SA w ramach tworzenia grupy medialnej ujawnia strategię dotyczącą przedsięwzięć internetowych. Na bazie przejętego przez firmę portalu Ahoj ma powstać sieć serwisów internetowych ściśle związanych z lokalnymi tytułami prasowymi i rozgłośniami radiowymi, należącymi do spółki. Serwisy powiązane z lokalnymi rynkami reklamowymi będą oferować usługi informacyjne, handlowe, hostingowe. Chemiskór przewiduje również oferowanie usług kolokacyjnych i dostępowych.

Działania internetowe Chemiskóru będzie kontrolować firma Internet Operator SA poprzez kilka osobnych spółek. W skład grupy będą wchodzić: Io.pl, TMS Auction, TMS Poland, TMS Travel. Pierwsza z nich będzie odpowiedzialna za tworzenie i obsługę lokalnych mutacji portalu Ahoj.pl. TMS Auction, zajmująca się aukcjami internetowymi, posłuży jako platforma do rozliczania transakcji barterowych. Wiele firm reklamujących się w mediach należących do Chemiskóru deklaruje chęć regulowania należności w towarach. The Mother Ship Poland będzie odpowiedzialna za usługi typu data center oraz usługi hostingowe dla małych i średnich firm, Chemiskór nie będzie jednak finansował nowych przedsięwzięć. Aktualnie dla wszystkich projektów poszukiwani są inwestorzy.

Zobacz również:

Internet Operator jest obecnie własnością firmy Kesel. Po 10 maja br. po 50% udziałów obejmą w nim Chemiskór i spółka Media Invest. Internet Operator w przyszłości ma się stać spółką notowaną na warszawskiej giełdzie.