ChatGPT z rekordem najszybciej rosnącej bazy użytkowników

Szacuje się, że ChatGPT, popularny chatbot stworzony przez OpenAI, osiągnął 100 milionów miesięcznych aktywnych użytkowników w styczniu, zaledwie dwa miesiące po uruchomieniu, co czyni go najszybciej rosnącą aplikacją konsumencką w historii, podało UBS.

Edar/ Pixabay

Analitycy UBS, powołując się na dane z firmy analitycznej Similarweb, napisali w raporcie, że w styczniu z ChatGPT średnio korzystało dziennie około 13 milionów unikalnych użytkowników. To ponad dwukrotnie więcej niż w grudniu. „W ciągu 20 lat śledzenia przestrzeni internetowej nie możemy przypomnieć sobie szybszego przyrostu w aplikacji internetowej dla konsumentów” - napisali w notatce analitycy UBS.

Osiągnięcie 100 milionów użytkowników zajęło TikTokowi około dziewięciu miesięcy po globalnej premierze, a Instagramowi ponad dwa lata, według danych Sensor Tower.

Zobacz również:

  • 2024 – czego spodziewać się od technologii?
  • Patronus tworzy narzędzie diagnostyczne do wychwytywania błędów genAI
  • OpenAI warte 80 mld USD

ChatGPT może generować artykuły, eseje, dowcipy, a nawet poezję w odpowiedzi na podpowiedzi. OpenAI, prywatna firma wspierana przez Microsoft (niedawno zainwestował w nią kolejne fundusze, tym razem aż 10 miliardów dolarów oraz udostępnienia chmury) udostępniła go publicznie za darmo pod koniec listopada.

1 lutego OpenAI ogłosiło wprowadzenie miesięcznego abonamentu w wysokości 20 dolarów, początkowo tylko dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Zapewniłoby to bardziej stabilną i szybszą usługę, a także możliwość wypróbowania nowych funkcji jako pierwszych, powiedziała firma.

Analitycy uważają, że wirusowe uruchomienie ChatGPT da OpenAI przewagę nad innymi firmami zajmującymi się sztuczną inteligencją. Rosnąca liczba użytkowników, choć nakłada na OpenAI znaczne koszty obliczeniowe, dostarczyła również cennych informacji zwrotnych, które pomogą w trenowaniu odpowiedzi chatbota. Firma twierdzi, że przychody z subskrypcji pomogą pokryć koszty obliczeniowe.

Dostępność narzędzia wywołała pytania o ułatwienie szkolnej i akademickiej nieuczciwości i dezinformacji.

Źródło: Reuters

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200