Certyfikat dla Polkomtela

Polkomtel utworzył pierwszy certyfikowany tzw. Ośrodek Specjalizacji Klienta SAP (SAP Customer Competence Center). Ośrodek zatrudnia ok. 30 osób, wspierających prawie 1500 użytkowników oprogramowania SAP w Plus GSM.

Ośrodek Specjalizacji Klienta, jako jednostka organizacyjna powoływana przez klienta, pełni rolę centrum wiedzy, wspomagającego rozwój i utrzymanie oprogramowania SAP. Warunkiem zdobycia certyfikatu jest pomyślne przejście audytu prowadzonego przez przedstawicieli SAP. Polkomtel uzyskał 95% oceny maksymalnej. "Ten tytuł to swoisty certyfikat ISO, tyle że przyznawany przez dostawcę. SAP ocenia stopień sformalizowania procesów, m.in. takich jak obsługa problemów użytkowników, wdrażanie zmian programistycznych i konfiguracyjnych czy organizacja szkoleń użytkowników" - mówi Marek Tokarski, dyrektor Departamentu Systemu SAP R/3 w Polkomtel SA.

Polkomtel, zdobywając tytuł, zyskuje prawo do zniżek w opłatach za utrzymanie systemu SAP R/3, dostęp do specjalistycznych szkoleń serwisowych i zasobów wiedzy stworzonych specjalnie z myślą o Ośrodkach Specjalizacji Klienta. Certyfikowani klienci uzyskują również preferencje przy zgłaszaniu funkcji, które mogłyby się znaleźć w kolejnych aktualizacjach i wersjach systemu.

Zobacz również:

  • Trendy i wyzwania dla przedsiębiorców w 2024 roku – ekspercka analiza Comarch
  • Premiera kolejnej wersji systemu RHEL 9

Zdaniem Marka Tokarskiego oszacowanie kosztu takiej certyfikacji jest niezwykle trudne i zależy od poziomu organizacji procesów wewnętrznych. "Większość procedur mieliśmy opracowane od dawna, jednak dla wielu firm certyfikacja mogłaby się wiązać z ogromną pracą związaną z organizacją procesów rozwoju i utrzymania oprogramowania " - twierdzi.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200