Canva dodała narzędzia projektowe oparte na AI do swojego Visual Worksuite

Od dziś w pakiecie oprogramowania do komunikacji wizualnej Canva dostępnych jest szereg nowych narzędzi, których celem jest usprawnienie procesu projektowania dzięki sztucznej inteligencji oraz scentralizowanym hubom tworzenia treści.

Canva

Platforma komunikacji wizualnej Canva ogłosiła mnóstwo nowych, zasilanych przez AI narzędzi do projektowania i funkcji zarządzania marką, aby pomóc kreatywnym w bardziej wydajnej pracy i tworzeniu treści na skalę.

Narzędzia napędzane przez AI są od 23 marca dostępne dla użytkowników Canva’s Visual Worksuite, pakietu produktów miejsca pracy, który został uruchomiony przez firmę we wrześniu 2022 roku i składa się z Docs, Websites, Whiteboards, Video i Data Visualization. Od czasu uruchomienia Visual Worksuite, Canva twierdzi, że odnotowała wzrost liczby miesięcznych użytkowników do 120 milionów (co stanowi wzrost o 35 milionów w ciągu ostatnich sześciu miesięcy).

Zobacz również:

  • Canva dokonuje największego przejęcia w pościgu za Adobe
  • Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24
  • Blaski i cienie AI

Nowe narzędzia oferowane w najnowszej wersji to Magic Design, czyli możliwość dostosowania i wyboru spersonalizowanych szablonów; możliwość dodania lub zastąpienia czegokolwiek w obrazie dzięki Magic Edit; oraz Magic Eraser, który wyczyści niechciane szczegóły na obrazach.

Użytkownicy będą również w stanie „w magiczny sposób’" tworzyć nowe prezentacje poprzez dostarczenie podpowiedzi do Magic Design, z którego będzie w stanie wygenerować szereg prezentacji z zarysem i treścią na każdym slajdzie, poinformowała Canva.

Z kolei nowe narzędzie Translate automatycznie przetłumaczy tekst w projektach na ponad 100 różnych języków, a Beat Synch automatycznie dopasuje materiał wideo do ścieżki dźwiękowej. Magic Write, który będzie dostępny w całym Visual Worksuite Canvy, stworzy treści, takie jak kopie stron internetowych i streszczenia prezentacji, z prostej podpowiedzi tekstowej.

Nowy Canva Assistant wyszuka przyciągające wzrok elementy i dostarczy rekomendacje dla obrazów i układów, a także wygeneruje niestandardowe treści dzięki sztucznej inteligencji.

Każde ulepszenie wprowadzone do Canvy wspiera wizję firmy, aby zbudować najbardziej intuicyjną, wszechstronną platformę komunikacji wizualnej, powiedział Cameron Adams, współzałożyciel Canvy i główny dyrektor ds. produktu. „ Sztuczna inteligencja jest niesamowitym narzędziem, które odblokowuje dla nas nowe sposoby, ale nie dodajemy AI tylko dla modnej ozdoby” - powiedział, zauważając, że Canva bada możliwości AI i uczenia maszynowego od ponad pięciu lat. „Kiedy modele założycielskie, takie jak GPT i Stable Diffusion, są odpowiednie, dostosowujemy i budujemy na ich szczycie” - wyjaśnił Adams. „Kiedy nie istnieją, budujemy własne systemy”.

Wyjaśnił, że Magic Write jest zasilany przez wiodącą technologię generatywnego AI, zbudowaną we współpracy z partnerami Canva, podczas gdy starsza funkcja Canva o nazwie Text to Image jest zbudowana na Stable Diffusion. „Wdrożyliśmy nasze własne solidne podejście do moderacji i bezpieczeństwa na szczycie tych modeli i niestandardowych okładek wokół nich, aby utrzymać naszą społeczność bezpieczną i dostarczyć najbardziej odpowiednie wyniki” - powiedział Adams.

Zapewnienie scentralizowanego hubu dla brandingu

W innym miejscu Canva rozszerzyła również możliwości Visual Worksuite poprzez wprowadzenie Brand Hub, scentralizowanego hubu, który składa się z nowych narzędzi i funkcji, w tym szablonów, folderów, kontroli i wytycznych, aby pomóc projektantom pozostać przy marce podczas pracy nad projektami.

Foldery Brand Folders pomagają uporządkować i udostępnić branding dla konkretnych wydarzeń, kampanii i zespołów, podczas gdy szablony Brand Templates pomagają zredukować potrzebę wykonywania powtarzalnych zadań projektowych. Nowe narzędzie Brand Guidelines może być automatycznie wyświetlane w edytorze Canva, a Brand Controls pozwala administratorom ograniczać czcionki i kolory, by mieć pewność, że każda praca nad projektem jest zgodna z wytycznymi marki.

Użytkownicy będą mogli również stworzyć Brand Kit, który będzie zawierał logo, kolory, czcionki, ikony, obrazy, grafiki i wytyczne marki, a nowe narzędzie Magic Replace pozwoli kreatywnym na aktualizację zasobów marki w całej firmie za pomocą jednego kliknięcia, od zmiany logo we wszystkich prezentacjach firmy po wymianę fotografii.

Podczas gdy niektórzy twórcy podnieśli ostatnio kwestię, że sztuczna intelifencja może stanowić zagrożenie dla ludzkiej kreatywności, Adams powiedział, że Canva postrzega AI jako narzędzie pomocnicze, a nie coś, co wykona pracę od początku do końca. „Dla twórców nasze narzędzia Magic mogą pomóc w realizacji żmudnych zadania i uwolnić więcej ludzkiego czasu, aby mogli skupić się na pracy, którą najbardziej lubią”, powiedział Adams, dodając, że to również upoważnia ludzi do spędzenia więcej czasu na dopracowaniu swojej wizji, a mniej czasu zastanawiając się, jak zacząć.

Źródło: Computerworld.com

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200