CA wycofuje się z bezpłatnego oprogramowania antywirusowego

Firma Computer Associates wycofała się z dwuletniej już oferty bezpłatnych usług związanych z oprogramowaniem antywirusowym InoculateIT Personal Edition. Firma wprowadziła nowe, tym razem płatne, usługi związane z ochroną antywirusową pod marką my-eTrust.com.

Firma Computer Associates wycofała się z dwuletniej już oferty bezpłatnych usług związanych z oprogramowaniem antywirusowym InoculateIT Personal Edition. Firma wprowadziła nowe, tym razem płatne, usługi związane z ochroną antywirusową pod marką my-eTrust.com.

CA zakończyła program promocji obejmujący InoculateIT Personal Edition, eTrust Mail Watcher i eTrust Content Inspection Personal Edition, aczkolwiek dotychczasowi użytkownicy tych programów będą mogli uzyskiwać uaktualnienia tych programów pod warunkiem pozostawienia ich na pecetach, gdzie były pierwotnie zainstalowane. CA zaczęła oferować InoculateIT Personal Edition użytkownikom domowym w Stanach Zjednoczonych w kwietniu 1999 roku, a w grudniu rozszerzyła ofertę na cały świat. Bezpłatna oferta obejmowała uaktualniania oprogramowania i definicji wirusów oraz wsparcie techniczne za pośrednictwem poczty elektronicznej. Po dwóch latach jednak, firma doszła do wniosku, że uaktualnianie tego typu oprogramowania jest zbyt kosztowne i zrezygnowała z bezpłatnego pakietu.

Użytkownicy odwiedzający ośrodek antywirusowy CA (antivirus.cai,com) są teraz kierowani do my-eTrust.com. Sklep internetowy firmy oferuje teraz w formie subskrypcyjnej cały szereg produktów z obszaru ochrony, adresowanych do użytkowników domowych i małych firm. Pakiet antywirusowy eTrust Antivirus kosztuje 19,95 USD za pierwszy rok i po 9,95 USD za każdy następny rok. Oprogramowanie CA i tak jest tańsze niż u konkurentów. McAfee.com oferuje ochronę antywirusową za 24,95 USD rocznie. Symantek Norton Antyvirus 2001 w wersji 7.0 wraz z rocznym uaktualnianiem kosztuje 39,95 USD. Obserwatorzy dość sceptycznie jednak oceniają szansę utrzymania się CA na rynku płatnego oprogramowania antywirusowego po wycofaniu się z darmowych usług, ponieważ większość użytkowników kojarzy oprogramowanie antywirusowe z innymi markami.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]up.com

TOP 200