British Airways zamierza zwiększyć sprzedaż biletów przez Internet

British Airways (BA), linia lotnicza, której wartość szacuje się na 14 mld USD, planuje, że do roku 2003 za pośrednictwem Internetu będzie sprzedawała 50% swoich biletów.

British Airways (BA), linia lotnicza, której wartość szacuje się na 14 mld USD, planuje, że do roku 2003 za pośrednictwem Internetu będzie sprzedawała 50% swoich biletów.

Obecnie mniej niż 1% klientów BA rezerwuje bilety za pośrednictwem internetowego serwisu. Przedstawiciele przewoźnika są jednak pewni, że liczba ta będzie się dynamicznie zwiększać. "Jesteśmy przekonani, że to właśnie podróże i turystyka będą największym rynkiem Internetowym w 1999 r."- powiedziała Julia Groves z British Airways.

Według przedstawicielki BA, firma ta wydała już wiele milionów funtów na inwestycje związane z Internetem, w tym na integrację działających od dawna systemów z serwisem online. Dzięki możliwościom serwisu online klienci uzyskują dostęp do większej liczby informacji i stają się bardziej wymagający. Z tego powodu firma musi zmienić swoją politykę cenową.

Spora różnica cen między podróżami w obie strony z Londynu do Hongkongu i z Hongkongu do Londynu jest teraz widoczna jak na dłoni. "Takie zróżnicowanie cen było dla linii lotniczych bardzo korzystne. Jeżeli Internet nie pozwoli na zachowanie takiej struktury cen, linie lotnicze na pewno będą musiały rozważyć inne rozwiązania"- wyjaśnia J. Groves.

Firma analityczna Forrest Research podaje, że w ub.r. za pośrednictwem Internetu sprzedano bilety lotnicze o łącznej wartości 1,6 mld USD. Według jej przewidywań, do roku 2001 zyski te wyniosą 8 mld USD, natomiast do roku 2003 Internet będzie miał 12-proc. udział w sprzedaży produktów rynku turystycznego.