Bluetooth liderem w przemyśle samochodowym

Rośnie zapotrzebowanie na technologie bezprzewodowe i integracyjne wykorzystywane w przemyśle samochodowym. Na razie liderem w tej dziedzinie jest bloototh.

Jak wynika z analizy firmy Frost & Sullivan rynek technologii bezprzewodowych i integracyjnych dla samochodowych zastosowań telematycznych przyniósł w 2008 roku dochody przekraczające 279,42 mln euro. Przewiduje się, że do roku 2015 sięgną one 889,34 mln euro. Analitycy przewidują, że może w wzrosnąć zapotrzebowanie na połączenia pomiędzy osobistymi urządzeniami informacyjnymi i rozrywkowymi a jednostką centralną samochodu.

Największy wpływ na kierunki rozwoju bezprzewodowej technologii związanej z przemysłem samochodowym w Europie wywierają prawodawstwo Unii Europejskiej, rosnąca popularność odtwarzaczy osobistych oraz kwestie bezpieczeństwa. “Producenci samochodów starają się dostosować swoją ofertę do wymagań świadomych technologicznie klientów. Telefoniczne zestawy słuchawkowe stanowią już właściwie standardowe wyposażenie ze względu na wymogi prawne" - mówi Vinod Nookala, analityk Frost & Sullivan.

W 2008 roku na rynku niepodzielnie królowała technologia Bluetooth, która była powszechnie używana w zastosowaniach związanych z telefonią komórkową oraz strumieniowym przesyłaniem muzyki. Frost & Sullivan spodziewa się, że Bluetooth będzie pełnić kluczową rolę na rynku technologii bezprzewodowych co najmniej do 2013 roku.

Główną przeszkodą powstrzymującą producentów samochodów przed wdrażaniem rozwiązań bezprzewodowych jest brak infrastruktury. “Trudno jest przewidzieć, jak będzie się kształtować rozwój nowej technologii" - wyjaśnia Vinod Nookala. $“Zastosowanie technologii bezprzewodowych w pojeździe wymaga od operatorów i dostawców tego rodzaju usług zapewnienia dużej funkcjonalności, tak aby można było stworzyć optymalne i opłacalne w produkcji modele. Jest tak zwłaszcza w przypadku Europy, w której istnieje silna sieć komórkowa i, co za tym idzie, brakuje motywacji do poszukiwania jakichkolwiek alternatywnych rozwiązań" - dodaje.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200