Blisko perfekcji

Jednym z ważniejszych, prowadzonych dzisiaj projektów w Wrigley Poland jest budowa aplikacji wspierającej codzienną działalność pracowników terenowych.

Jednym z ważniejszych, prowadzonych dzisiaj projektów w Wrigley Poland jest budowa aplikacji wspierającej codzienną działalność pracowników terenowych.

W tym roku Wrigley Poland otrzymał certyfikat klasy A na wdrożenie systemu MRP II. Tym samym w poznańskich zakładach udało się zamknąć tzw. pętlę MRP, obejmującą cały proces planowania produkcji i sprzedaży. Wrigley Poland jest jedną z pierwszych firm w Polsce, która taki certyfikat otrzymała. Do jego uzyskania kierownictwo firmy przygotowywało się trzy lata.

Klasa A wdrożenia systemu MRP II oznacza, że system jest w pełni zintegrowany, a zarząd korzysta z niego w procesie podejmowania decyzji. Wdrożony w Wrigley Poland system wspomagający zarządzanie BPCS 6 był jednym z elementów podlegającego audytowi sposobu zarządzania firmą.

Dzięki zastosowanej w Wrigley Poland filozofii zarządzania, opartej na standardzie MRP II dokładnie wiadomo, kiedy i co trzeba zamówić, aby można było zrealizować założone plany produkcyjne. One z kolei wynikają z prowadzonych regularnie planów sprzedaży. Dzięki zastosowaniu systemu klasy MRP II, przez prawie trzy lata, które upłynęły od jego uruchomienia, ani razu nie odnotowano problemów z brakiem materiałów i surowców, nadmiernymi stanami magazynowymi czy nieterminową realizacją zamówień.

Źródło informacji

"Zakończyliśmy wdrożenie systemu ERP. Mamy jednak zaniedbaną sprawę dostępu do informacji, np. przez pracowników działu sprzedaży. Sytuacja ta wymusiła na nas podjęcie decyzji o wdrożeniu hurtowni danych" - mówi Wojciech Rybka, dyrektor systemów informatycznych w Wrigley Poland. "Stworzyliśmy już model architektury biznesowej. Wiemy, jakich danych potrzebują pracownicy poszczególnych działów i kiedy powinny one do nich trafiać" - dodaje.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy miałby się zakończyć projekt wdrożenia hurtowni danych. Trwa wybór dostawcy rozwiązania. Prawdopodobnie - jako standard w zakładach Wrigley na świecie - zostaną wybrane narzędzia analityczne firmy Cognos. Raporty z hurtowni danych mają być przekazywane do użytkowników za pośrednictwem poczty Lotus Notes.

Pracownik z Windows CE

Hurtownię będą zasilać m.in. dane od pracowników terenowych. Aby usprawnić ten proces, Wrigley Poland opracował system obsługi dla ok. 160 pracowników terenowych - Field Force. Jednocześnie stworzono aplikację wspierającą ich codzienną działalność. Przygotowano ją do działania na komputerach typu handheld.

"Na 510 osób zatrudnionych w Wrigley Poland prawie jedna trzecia to pracownicy terenowi. Odwiedzają oni sklepy w całej Polsce kontrolując, w jaki sposób jest sprzedawana i promowana nasza guma do żucia. Raz na tydzień przesyłają raporty do centrali w Poznaniu" - mówi Wojciech Rybka. Obecnie raportowanie odbywa się głównie na papierze. Dopiero w centrali dane z raportów są wprowadzane do systemu informatycznego.

Agent terenowy

Przedstawiciele poznańskich zakładów wyposażą pracowników terenowych w komputery typu handheld HP Jornada 680 pracujące pod kontrolą Windows CE. "Zdecydowaliśmy się na ten model, ponieważ ma on wbudowany modem, co ułatwi naszym pracownikom jego obsługę" - wyjaśnia Wojciech Rybka. Zbierane przez pracowników dane mają być przechowywane na kartach pamięci zewnętrznej - compact flash. Aplikację na potrzeby Wrigley przygotowały firmy PalmSoft i Glen.

Do końca tego roku wszyscy pracownicy terenowi powinni być wyposażeni w komputery. "Aby obniżyć koszty, zdecydowaliśmy się na oddanie w outsourcing obsługi serwisowej tych komputerów. Firma zewnętrzna utworzy także dział help desk na potrzeby naszych pracowników" - mówi dyrektor systemów informatycznych w Wrigley Poland.