Błąd systemu geolokalizacji zablokował wczoraj użytkownikom dostęp do chmury Azure

Użytkownicy zostali w pewnym momencie pozbawieni dostępu do usług świadczonych przez chmurę Azure. Jak się okazało, było to spowodowane błędną pracą systemu odpowiedzialnego za geolokalizację.

Pierwsze informacje o awarii pojawiły wczoraj w południe czasu GMT. Microsoft umieścił od razu na Twitterze komunikat informujący o tym zdarzeniu. Napisał w nim iż niektórzy użytkownicy (szczególnie ci, których dostęp do chmury jest uzależniony od tego, jaki adres IP został przypisany ich komputerom), mogą mieć rzeczywiście problem.

W wyniku błędnej pracy systemu geolokalizacji, oprogramowanie zarządzające chmurą Azure blokowało użytkownikom dostęp, ponieważ stwierdzało, że klient usługi ma swoje stanowisko pracy w jednym z krajów azjatyckich (takich jak np. Uzbekistan), a nie tam gdzie rzeczywiście przebywa. Problem został rozwiązany tego samego dnia w godzinach wieczornych.

Zobacz również:

  • 5G - rozwój jeszcze przed nami, 6G - tuż tuż, za rogiem
  • Jak Satya Nadella doprowadził Microsoft do wartości rynkowej 3 bilionów dolarów

Jednak niektórzy sugerują, że system geolokalizacji zaczął szwankować dużo wcześniej. Niektórzy wiążą to z tym, że Microsoft zmodyfikował wiele tygodni wcześniej cały system kontrolujący dostęp do sieci Azure. Już wtedy, a więc pod koniec stycznia tego roku klienci na całym świecie nie mogli uzyskać dostępu do takich usług, jak Teams, Outlook, Microsoft Exchange Online, SharePoint Online oraz OneDrive. Co ciekawe, po kilku tygodniach zdarzyła się podobna awaria. Można tylko mieć nadzieję, że w najbliższym czasie nic podobnego nie zdarzy się ponownie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200