Black Point sfinalizował przejęcie firmy SCOT

Black Point sfinalizował nabycie pozostałych 50% udziałów w SCOT, dystrybutora sprzętu i materiałów eksploatacyjnych producentów urządzeń drukujących oraz dystrybutora i właściciela marki "Printé" - materiałów alternatywnych. Wartość transakcji wyniosła 14,47 mln zł.

Dzięki przejęciu SCOT, według badania IDC za rok 2011, Black Point wraz z "Printé" posiada ponad 19% udział w ujęciu ilościowym w rynku alternatywnych materiałów eksploatacyjnych. "Głównym atutem połączonych marek będzie strategia jakościowa, bazująca na wiedzy i doświadczeniu Black Pointa, jako producenta jakościowych materiałów do druku o rozpoznawalnej marce i światowym zasięgu działalności. Wysokie kompetencje firmy SCOT w dystrybucji produktów, jak również sprzedaży urządzeń i materiałów eksploatacyjnych OEM, powodują, że mamy kompletną i bardzo korzystną ofertę z obszaru druku"$ - mówi Kamila Yamasaki, Prezes Zarządu Black Point.

Nowy podział kompetencji w powiększonej Grupie Black Point zakłada, że Spółka Black Point będzie odpowiadać za zarządzanie strategiczne Grupą, projektowanie i produkcję materiałów eksploatacyjnych pod markami "Black Point", "Printé" i "VISUS", zarządzanie centrum logistyki zakupów dla marek własnych. Eco Service wraz ze spółkami zależnymi TBG GMbH i Eco Service China Ltd. odpowiada za ogólnoświatowy handel pustymi kartridżami, stanowiącymi surowiec do produkcji materiałów alternatywnych. SCOT będzie odpowiedzialny za kreowanie i promowanie oferty, dystrybucję produktów, zarządzanie magazynem i logistyką wysyłek. Zarząd Black Point skalkulował synergie kosztowe na poziomie ok. 4 mln PLN rocznie. Dodatkowo, relokacja produkcji dla marki "Printé" z Chin do Black Pointa, negocjacje z dostawcami i wdrożenie nowej technologii dla produktów Visus wygeneruje dodatkową marżę w wysokości 2 mln PLN rocznie.

Zobacz również:

  • Nowe drukarki MFP Sharp - tanie i wydajne drukowanie dla MŚP
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200