Biznes Xiaomi ewoluuje - to już nie tylko elektronika użytkowa

Xiaomi znane jest z produkcji tanich smartfonów, akcesoriów fitness oraz tabletów. Portfolio producenta systematycznie rozszerza się o kolejne produkty, a chiński gigant nie jest już jedynie firmą technologiczną.

Xiaomi jest jedną z największych firm technologicznych na świecie, która zauważyła, że sprawdzony i lubiony brand technologiczny można wykorzystać również w innych segmentach. Podobnie jak Samusng, Xiaomi zaangażowało się w sektor automotive. W przeciwieństwie do koreańskiego konkurenta, Xiaomi zdecydowało się na zbudowanie odp odstaw niezwykle nowoczesnego oraz zaawansowanego technologicznie auta elektrycznego Xiaomi Su7, które nie bez powodu nazywane jest komputerem na czterech kołach.

System klimatyzacji od Xiaomi

System klimatyzacji od Xiaomi

Od lat gigant z Chin mocno inwestuje w rozwiązania IoT oraz Smart Home. Xiaomi jest jednym z najpopularniejszych producentów kamerek internetowych, oczyszczaczy powietrza oraz inteligentnego oświetlenia łączącego się z siecią.

Zobacz również:

  • Samsung otwiera szampana - sprzedał więcej smartfonów od Apple
  • Rekordowe wyniki finansowe Samsunga
  • Dobre wyniki finansowe Fortinet

Najnowsze dane finansowe wskazują, że strategia Xiaomi przynosi korzyści. W pierwszym kwartale 2024 roku Xiaomi odnotowało aż 63% wzrost sprzedaży klimatyzatorów. Firma dostarczyła niemalże 700 tysięcy jednostek urządzeń na rynku, na którym istnieje od zaledwie kilku lat.

Informacja ta jest częścią szerszego trendu dla Xiaomi, które niedawno ogłosiło podwojenie zysków netto, osiągając 6,5 miliarda juanów (897,6 miliona dolarów). Za takie wyniki odpowiada silna sprzedaż smartfonów, produktów IoT i inteligentnych urządzeń domowych.

Xiaomi oficjalnie weszło na rynek klimatyzatorów w 2021 roku. Od tego czasu firma odnotowała gwałtowny wzrost, a dostawy przekroczyły 2 miliony sztuk w pierwszym roku działalności. W 2022 r. liczba ta wzrosła do 3 milionów, wykazując stałą roczną stopę wzrostu na poziomie 50%.

Zadaniem Xiaomi jest skuteczne konkurowanie z największymi graczami na rynku klimatyzatorów takimi jak Daikin, Mitsubishi, LG, Samsung, Panasonic, Hitachi, Gree, Carrier, Fujitsu czy Toshiba.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200