Big Data w sporcie na przykładzie baseballu

O nowych technologiach w sporcie mówi się często w kontekście wymiany żywych, często omylnych sędziów na kamery, czujniki i algorytmy. Ale tak jak technologia i internet są ważne na boisku, tak samo istotne są poza nim.

Amerykańska organizacja Major League Baseball (MLB) wykorzystuje zbierane na szeroką skalę dane. Wykorzystywane są najróżniejsze źródła i typy informacji, które następnie służą do oceniania i usprawniania wielu różnych aspektów biznesu. Badana jest ilość i jakość widowni, a także to, do jakiej grupy demograficznej należy. Fani tego sportu są szeroko analizowani, co ma pomóc w komercyjnej części działalności związanej z baseballem.

Istotnym aspektem tej analizy danych jest internetowa społeczność fanów udzielająca się w różnych sieciach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i Instagram, zbierana jest wokół projektu o nazwie “MLB Fan Cave". Istnieje on już od trzech lat i jego zadaniem jest angażowanie użytkowników, głównie tych młodszych i aktywnie korzystających z sieci. Średnia wieku osób śledzących profile MBL Fan Cave to 25 lat, podczas gdy dla “zwykłego" fana jest to 45 lat.

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • Kwanty od OVHCloud dla edukacji
  • Inteligentna chmura danych

Statystyki jakimi się chwali organizacja są imponujące - blisko 2 miliony fanów w trzech wymienionych serwisach, z czego na Facebooku aż 47% z nich jest aktywna. Dzięki temu można zbudować bazę danych z kategorii big data, która pozwoli dowiedzieć się jeszcze więcej o fanach baseballu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200