Big Data? Nie dla wszystkich

IBM opublikował fragment raportu, z którego dowiadujemy się, że tak naprawdę niewiele firm na świecie może obecnie skorzystać z Big Data.

Raport jest częścią publikowanych dziesięciu lat C-suite Studies. Część tegorocznych wyników została zaprezentowana w trakcie konferencji IBM Business Connect. Samo badanie składa się z rozmów z ponad 4000 przedstawicieli kadry zarządzającej z całego świata. Przedstawiciele IBM Institute for Business Value rozmawiali z CEO’s, CFO’s, CIO’s, CMO’s, CSCO’s i CHRO’s z całego świata na temat wyzwań stojących przed nimi i ich firmami i na temat nadchodzących możliwości rozwoju. Pełna wersja raportu (w tym raport lokalny) powinny zostać opublikowane w okolicach października tego roku.

Obecnie przedstawiono jedynie garść interesujących faktów, które udało się wyciągnąć z badań. Dowiadujemy się, że w roku 2013, 34% ankietowanych firm powiedziało, że posiada dogłębną wiedzę na temat swoich klientów. W roku 2017 ma ją mieć 78% firm.

Zobacz również:

  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • IBM podpisało z armią amerykańską intratny kontrakt

69% badanej kadry zarządzającej powiedziało ponadto, że jednym z najważniejszych zadań stojących przed nimi, jest stworzenie „spójnego doświadczenia” na wszystkich punktach styku biznes-klient. Co ciekawe, jedynie 40% ankietowanych łączy dane wewnętrzne i zewnętrze w celu pogłębienia uzyskanej wiedzy. Jeszcze mniej – 18% - przyznało, że korzysta z Big Data do identyfikowania nowych, potrzebnych produktów i usług.

IBM twierdzi również, że jedynie co piąta badana firma posiada obecnie możliwość korzystania z Big Data.

Big Data? Nie dla wszystkich

BigData

Z infografiki towarzyszącej publikacji dowiadujemy się również, że:

  • 77% dyrektorów finansowych twierdzi, że wspiera rozwój nowych produktów i usług
  • 71% dyrektorów IT uważa, że zwykła komunikacja przesuwa się w kierunku kolaboracji, współpracy w mediach społecznościowych
  • 64% dyrektorów marketingu chce traktować swych klientów jako osobne jednostki
  • 63% dyrektorów zarządzających chce większego partnerstwa, współpracy, by osiągnąć większą wartość biznesową
  • 55% dyrektorów personalnych przewiduje, że otwartość organizacji wzrośnie
  • 19% dyrektorów ds. dostaw przewiduje nadchodzące zmniejszenie bazy swoich partnerów
Big Data? Nie dla wszystkich

C-Suite-Infography_FINAL_940x1443

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200