Betacom zadebiutuje na parkiecie

Warszawski producent rozwiązań do e-learningu i zarządzania wiedzą - Betacom - zamierza zadebiutować na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Wejście na parkiet ma nastąpić najpóźniej w pierwszym kwartale 2004 r. Kierownictwo firmy zamierza zaoferować inwestorom giełdowym 20% akcji spółki.

Warszawski producent rozwiązań do e-learningu i zarządzania wiedzą - Betacom - zamierza zadebiutować na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Wejście na parkiet ma nastąpić najpóźniej w pierwszym kwartale 2004 r. Kierownictwo firmy zamierza zaoferować inwestorom giełdowym 20% akcji spółki.

"Liczymy, że dzięki emisji pozyskamy kilkanaście milionów złotych" - mówi Mirosław Załęski, prezes zarządu Betacom. Zdobyte na giełdzie fundusze zostaną przeznaczone na rozwój systemu do zarządzania wiedzą, inwestycje w dział produkcji oprogramowania, a być może także na przejęcia małych spółek IT, których rozwiązania uzupełniłyby ofertę Betacomu.

Mirosław Załęski, prezes zarządu Betacom

Mirosław Załęski, prezes zarządu Betacom

Największym podpisanym przez Betacom kontraktem jest wdrożenie w Telekomunikacji Polskiej systemu Saba Learning Enterprise. Rozwiązanie to zostało stworzone przez Betacom z wykorzystaniem systemu amerykańskiego partnera - Saba Software. Firma ma status strategicznego partnera Saba na terenie Polski, Czech i Węgier.

W roku 2002 przychody Betacom przekroczyły 62 mln zł, zysk netto zaś 2,1 mln zł (odpowiednio: 50 mln zł i 1,1 mln zł rok wcześniej). W styczniu br. firma otrzymała tytuł Silver Partner Cisco Systems, z której rozwiązań korzysta przy wdrażaniu systemów e-learningowych. Oferowany przez Betacom produkt e-learning jest systemem typu HCDM (Human Capital Development & Management), nową generacją rozwiązań LMS rozbudowaną o funkcje zarządzania wiedzą i rozwojem kapitału ludzkiego.