Bertelsmann przejmuje CDNow

Analitycy są zdania, że kupno popularnego sklepu muzycznego może przynieść niemieckiemu koncernowi więcej kłopotów niż korzyści.

Niemiecki koncern medialny Bertelsmann przejmie CDNow, popularny internetowy sklep muzyczny. Amerykańska firma stanie się filią zależną od należącej do Bertlesmanna grupy e-Commerce Group (BECG). Wartość transakcji, która ma zostać sfinalizowana do końca września br., szacowana jest na 117 mln USD.

Przedstawiciele niemieckiego koncernu twierdzą, że CDNow ma się w przyszłości stać centrum pobierania cyfrowych nagrań muzycznych oraz strumieniowej dystrybucji utworów w Internecie, sieciach bezprzewodowych oraz na platformach szerokopasmowych.

W pierwszym etapie przejęcia, Bertlesmann dofinansuje CDNow kwotą 42 mln USD, która ma być przeznaczona na spłatę zaciągniętych przez nią kredytów.

Zdaniem analityków z Gartner Group, dzięki tej operacji Bertlesmann będzie mógł teraz zwiększyć swoją obecność na rynku amerykańskim i konkurować w kolejnym segmencie rynku z takimi firmami medialnymi jak AOL/Time Warner.

Pojawiły się także opinie, że przejęcie CDNow łączy się także z przejęciem problemów amerykańskiego detalisty. Wiadomo, że konieczne będzie dofinansowywanie działań marketingowych CDNow oraz zintegrowanie jego działalności z innymi działami Bertlesmanna, takimi jak BMG Music Service czy GetMusic.