Baza deweloperów Salesforce.com puchnie w szwach

Rok zajęło Salesforce niemal podwojenie liczby zarejestrowanych deweloperów. Jest ich już teraz ponad 1,4mln.

<!--more-->

Al Hilwa z IDC skomentował tempo puchnięcia bazy Salesforce.com, twierdząc, że jest wprost oszałamiające.

To wy wnosicie tę energię, innowację i pasję. Bierzecie w swoje ręce platformę, którą stworzyliśmy i robicie z nią rzeczy. o których nawet nie marzyliśmy.

Zobacz również:

  • Akcje Intel spadają - winna rosnąca konkurencja w AI

Tymi słowami Andrew Waite, wiceprezes ds. zarządzania produktem podziękował uczestnikom niedawnej konferencji Dreamforce.

Deweloperzy to drugi poza samą platformą atut Salesforce.com. Szefowie firmy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że im więcej twórców aplikacji interesuje się ich produktem, tym większa szansa, że powstaną na jego bazie produkty, które będą sie cieszyć na rynku powodzeniem. To zaś oznacza także sukces samego Salesforce'a. Jest więc powód do świętowania.

Tym bardziej, że na rynku trwa prawdziwa wojna. Walki nie toczą się jednak o terytoria ale o deweloperów. Ray Wang z Constellation Research zauważa, że Salesforce.com staje w swoich zmaganiach naprzeciw takich gigantów jak Microsoft, Oracle, SAP, czy IBM.

Hilwa dodaje jednak, że deweloperzy są obecnie coraz częściej "poliglotami", a więc fakt, że tworzą na Salesforce nie oznacza, że nie zasilają też rzeszy programistów kodujących na platformie Microsoftu.

W tej perspektywie zapowiedź wprowadzenia na rynek platformy SalesForce1 - oferującej dużo bardziej elastyczne API - można chyba interpretować tylko jako prezent i ukłon w stronę deweloperów.

Więcej o SalesForce1 na stronach ComputerWorld.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200