Banki a multimedia

Multimedia to jedne z najnowszych technik informatycznych, dostępnych na rynku. Technika multimedialna polega na połączeniu ISDN (Integrated Services Digital Network) możliwiającego transmisję głosu, wizji i sygnałów komputerowych za pośrednictwem łącz telefonicznych. Banki eksperymentują z multimediami od ponad sześciu lat.

Multimedia to jedne z najnowszych technik informatycznych, dostępnych na rynku. Technika multimedialna polega na połączeniu ISDN (Integrated Services Digital Network) możliwiającego transmisję głosu, wizji i sygnałów komputerowych za pośrednictwem łącz telefonicznych. Banki eksperymentują z multimediami od ponad sześciu lat.

Większość banków traktuje swoje pierwsze doświadczenia z multimediami jako rodzaj wewnętrznego eksperymentu. Wiele z nich prezentuje multimedia klientom zarówno na komputerach biurkowych, jak i na laptopach. Służy to głównie do przedstawienia ofert sprzedaży. Wprowadzane na ekrany informacje przedstawiane są w sposób bardziej "poglądowy" dla użytkownika i bardziej profesjonalny, niż w formie tekstu.

Takich usług jest jednak niewiele. Problemy przy ich wprowadzaniu wynikają nie tylko z niedoskonałości samej techniki. Powszechnym problemem banków jest to, że urządzenia multimedialne są z reguły instalowane w ich głównych siedzibach. Banki próbowały przekazywać je do oddziałów, skończyło się to jednak niepowodzeniem gdyż użytkownicy terminali rzadko je odwiedzają.

Jeden z banków należących do tzw. Wielkiej Czwórki (czterech największych banków handlowych w W. Brytanii) zrezygnował z prezentacji tych urządzeń w oddziałach i zamierza zainstalować je w punktach sprzedaży detalicznej, jako sposób sprzedaży usług kredytowych.

W najbliższym czasie największe szanse na powodzenie ma zastosowanie multimediów w organizowaniu wideokonferencji. Będą one wykorzystywane raczej dla wewnętrznych potrzeb banku, lecz także umożliwia klientom połączenia z bankowymi ekspertami. Ta usługa będzie dostępna w oddziałach banków, w formie spotkania twarzą w twarz z widocznym na ekranie ekspertem rezydującym w centrali banku. Inną formą wykorzystania multimediów może być kiosk samoobsługowy - usługa, wypróbowana jak dotąd jedynie w USA.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200