BYOD w odwrocie?

Agencja Strategy Analytics stwierdziła, że trzy pierwsze kwartały 2013 jasno wskazują na stały, a do tego rosnący trend - firmy kupują coraz więcej smartfonów. Co więc z koncepcją BYOD?

Analitycy twierdzą, że być może zachwyt nad bring-your-own-device był zbyt szybki, albo zwyczajnie akcja wzbudziła reakcję i firmy zastanawiają się właśnie jak głęboko powinien sięgać BYOD. Wzrost sprzedaży może wskazywać na oba zjawiska. Żadne z nich nie musi też go w pełni tłumaczyć. Nie zmienia to jednak faktu, że w trzecim kwartale 2013 roku biznesowi klienci kupili około 73 miliony smartfonów. To o 34% więcej niż rok temu.

Według Strategy Analytics oznacza to że w trzecim kwartale 2013 roku aż 35% ze smartfonów używanych w biznesie należało do firm. Rok temu, w tym samym okresie wynik ten był niższy o 3 punkty procentowe. Wzrost być może nie imponujący, ale wyraźny.

Zobacz również:

  • Najlepsze MDM-y do ochrony urządzeń mobilnych na 2023
  • 7 lat na szczycie. Veeam ponownie liderem Gartner® Magic Quadrant 2023
  • Usługa WhatsApp uruchamiana na urządzeniach iOS będzie bardziej bezpieczna

Kevin Burden ze Strategy Analytics twierdzi, że może on być także pokłosiem pierwszych doświadczeń z BYOD. Mimo iż spora część rynkowych ekspertów uznaje, że nie da się jej zatrzymać, koncepcja bring-your-own-device wcale nie musi być najlepszym rozwiązaniem dla każdego i w każdych warunkach. Nie jest to uniwersalne panaceum. Do tego, wdrożenie BYODa wcale nie przynosi oszczędności. Koszty utrzymania telefonów potrafią wręcz wzrosnąć (przeciętnie o 10%). Dlatego część firm może chcieć się z BYODa wycofywać. Stąd wzrost zakupów na koszt firmy.

Z drugiej strony, wzrost sprzedaży może wynikać też ze skumulowanego zjawiska odświeżania floty telefonów przez przedsiębiorstwa, które nie zamierzają wchodzić w BYOD. Ten scenariusz wskazuje Gartner, dodając, że u podstaw kumulacji może leżeć fatalna sytuacja RIM i BlackBerry. Część firm po prostu nie chce zostać z aparatami bez wsparcia.

Burden ze Strategy Analytics dodaje też, że 35% udział korporacyjnych smartfonów wyraźnie świadczy tez o tym, że firmy chcą móc sprawować całkowitą kontrolę nad pracownikami.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200