Autonomiczny samochód – chętniej od Google niż od Forda

Klienci zainteresowani nabyciem samochodu, który będzie się sam prowadził, chętniej kupią go od firmy specjalizującej się w nowych technologiach (np. Google) niż od typowego producenta klasycznych samochodów (np. Forda czy Toyoty). Tak w każdym razie wynika z raportu przygotowanego przez firmę KPMG.

Z opracowania zatytułowanego "Self-Driving Cars: Are we ready?" wynika, że obecnie za najbardziej wiarygodnego dostawcę takiego samochodu uchodzi właśnie koncern Google (który już od kilku lat eksperymentuje z autonomicznymi pojazdami). Najbardziej wiarygodnym dostawcą autonomicznych aut spośród firm z branży motoryzacyjnej wedle raportu jest natomiast Nissan (który kilka tygodni temu zadeklarował, że do 2020 r. wprowadzi do oferty samoprowadzący się samochód w przystępnej cenie).

Zdaniem przedstawicieli KPMG, jeśli chodzi o zaawansowane systemy automatycznego sterowania samochodem, to konsumenci są przeświadczeni iż firmy specjalizujące się w IT będą w stanie dostarczyć lepsze rozwiązania niż producenci specjalizujący się do tej pory w tradycyjnych autach.

Zobacz również:

  • NHTSA zezwala na autonomiczne pojazdy bez kierwonicy
  • Korzystając z tej usługi, wyszukiwarka Google Search będzie pracować wydajniej

Według KPMG do 2019 r. system automatycznego prowadzenia pojazdu będzie opcjonalnym wyposażeniem większości nowych aut segmentu premium. Warto jednak zaznaczyć, że inne prognozy dotyczące tego segmentu rynku motoryzacyjnego nie są aż tak optymistyczne – z raportu opublikowanego w ubiegłym roku przez firmę Bosh dowiedzieć się można, że zdecydowana większość kierowców nie jest zainteresowana korzystaniem z autonomicznych samochodów (chęć kupienia takiego pojazdu zadeklarowało niespełna 30% ankietowanych, zaś 21% stwierdziło, że baliby się nim podróżować).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200