Armor5 - nowy pomysł na zabezpieczenie urządzeń mobilnych

Amerykańska firma Armor5 zaprezentowała rozwiązanie do zarządzania i zabezpieczenia urządzeń mobilnych - usługę o nazwie CloudSpace. Tym, co wyróżniać ma ją spośród wielu podobnych produktów, jest zrezygnowanie z konieczności instalowania na urządzeniach klienckich jakiekolwiek oprogramowania (wszystkie operacje odbywają się w chmurze).

"Naszym podstawowym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa poufnych danych, wykorzystywanych i tworzonych przez przedsiębiorstwa" - wyjaśnia Suresh Balasubramanian, szef Armor5, który wcześniej był m.in. głównym koordynatorem działań antypirackich koncernu Adobe.

Firmy, które zdecydują się na korzystanie z proponowanego przez firmę Armor5 rozwiązania, będą musiały przenieść część swojej infrastruktury komunikacyjnej w chmurę - dzięki temu z danych przechowywanych w systemie zabezpieczanym przez CloudSpace będzie można korzystać z dowolnego urządzenia mobilnego z dostępem do Internetu (bez konieczności instalowania na nim jakichkolwiek aplikacji).

Zobacz również:

  • Akcje Intel spadają - winna rosnąca konkurencja w AI
  • Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24

"Najważniejszym atutem naszego rozwiązania jest fakt, że choć do danych i aplikacji dostępnych w ramach CloudSpace będzie można uzyskać dostęp z każdego urządzenia [oczywiście pod warunkiem uwierzytelnienia użytkownika - red.], to jednak dane te ani przez chwilę nie będą zapisywane w tym urządzeniu. Możliwe będzie np. wypełnienie formularza w firmowym systemie, ale wszelkie próby pobrania danych na urządzenie będą blokowane" - wyjaśnia Balasubramanian

Innymi słowy, jak wyjaśnia szef firmy, Armor5 oferuje po prostu "wirtualną, chmurową przeglądarkę". Każda odbywająca się w niej sesja może być monitorowana i analizowana (firma oferuje rozbudowane narzędzia analityczne, umożliwiające badanie, jak użytkownicy korzystają z tego rozwiązania). Sesja jest przeprowadzana w izolowanym, bezpiecznym środowisku, przy zachowaniu wszelkich zasad bezpieczeństwa (dane zabezpieczane są m.in. znakiem wodny, możliwe jest również stosowanie w CloudSpace wykorzystywanych w firmie zasad Active Directory, rozwiązań antywirusowych itp.).

Firma na razie nie przedstawiła cennika nowej usługi - ma to nastąpić w najbliższych dniach, wraz z jej formalną premierą. Suresh Balasubramanian poinformował jednak, że wersja beta CloudSpace jest już od pewnego czasu testowana przez kilka korporacji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200