Applica – nowy LLM AI zaprezentowany na Snowflake Summit w Las Vegas

Na Snowflake Summit firma przedstawiła rozbudowany model językowy AI pozwalający uzyskać dokładniejsze informacje z dokumentów, zwiększając wydajność Chmury Danych.

Snowflake Summit 2023. Las Vegas

Na tłumnie odwiedzanej, dorocznej konferencji użytkowników Snowflake Summit 2023 w Las Vegas dostarczyciel chmury danych zaprezentował nowe ulepszenia dla biznesu swojej ujednoliconej platformy, które mają ułatwić organizacjom uzyskanie wartości ze wszystkich danych, jednocześnie zapewniając lepszą wydajność dla najbardziej krytycznych obciążeń klientów.

Innowacje oparto na stworzonym przez Snowflake dużym modelu językowym (LLM) zbudowanym z użyciem pionierskiej technologii generatywnej sztucznej inteligencji Applica.

Zobacz również:

  • Snowflake Arctic - nowy model językowy LLM klasy korporacyjnej

Celem jest pomoc klientom zrozumieć dokumenty i wykorzystać ich nieustrukturyzowane dane do pracy.

Coraz więcej organizacji zdaje sobie sprawę, że muszą być dojrzałe pod względem danych, tzn. nie tylko je zbierać, ale też umieć je segregować i analizować. Według firmy badawczej IDC, w ciągu najbliższych pięciu lat ponad 90 proc. światowych danych będzie nieustrukturyzowanych w postaci dokumentów, obrazów, wideo, audio i innych [IDC, Inc. White Paper, Sponsored by Dell Technologies, 2022 Meeting the New Unstructured Storage Requirements for Digitally Transforming Enterprises, Ashish Nadkarni, Doc #US47731121RF, październik 2022]. Ta ogromna ilość danych jest rutynowo przechowywana przez organizacje, jednak uzyskanie do nich cennego wglądu wymagało w przeszłości ręcznych, podatnych na błędy procesów i złożonych umiejętności ekspertów. Opierając się na wsparciu Snowflake dla nieustrukturyzowanych danych, wbudowana w Snowflake sztuczna inteligencja dokumentów sprawi, że organizacje będą mogły bez wysiłku zrozumieć i wydobyć wartość z dokumentów za pomocą przetwarzania języka naturalnego.

Snowflake koncentruje się na regularnym dostarczaniu innowacji w celu poprawy wydajności i efektywności, często nie wymagając żadnych działań ze strony klientów. Rozwija swoją platformę również po to, aby obsługiwać szerszy zestaw zaawansowanych funkcji analitycznych, w tym wstępnie wbudowane funkcje uczenia maszynowego dla użytkowników SQL (wersja public preview), a także rozszerza ujednolicone zarządzanie i prywatność o nowe wskaźniki jakości danych i funkcje klasyfikacji (oba w wersji private preview). „Pojedyncza platforma Snowflake niezmiennie stanowi podstawę naszej strategii innowacji. Stale ją ulepszamy, aby klienci mogli płynnie uzyskiwać dostęp do swoich danych, rozumieć je i chronić, jednocześnie korzystając z najlepszej wydajności, skali i zarządzania Snowflake. Zapoczątkowujemy nową erę w świecie danych, wykorzystując sztuczną inteligencję i eliminując silosy wcześniej związane z formatem, lokalizacją i innymi ograniczeniami, aby zrewolucjonizować sposób, w jaki organizacje wykorzystują swoje dane do pracy i dostarczają spostrzeżeń dzięki Chmurze Danych”, powiedział Christian Kleinerman, SVP of Product w Snowflake.

Ponadto w ubiegłym roku firma wprowadziła nowy wskaźnik wydajności Snowflake Performance Index (SPI), który pokazuje 15% procentową poprawę czasu trwania zapytań dla powtarzających się obciążeń klientów [Wartość SPI obliczono na podstawie wewnętrznych danych Snowflake od 25 sierpnia 2022 r. do 30 kwietnia 2023 r. Aby obliczyć wskaźnik SPI, identyfikujemy grupę obciążeń klientów, które są stabilne i porównywalne zarówno pod względem liczby zapytań, jak i danych przetwarzanych w prezentowanym okresie. Skrócenie czasu trwania zapytań wynikało z wielu czynników, w tym ulepszeń sprzętu i oprogramowania oraz optymalizacji przeprowadzanych przez klientów].

Wśród wspomnianych innowacji poznaliśmy:

• Document AI (wersja private preview), którywykorzystuje pierwszy duży model językowyApplica Snowflake, aby wydobyć bardziej szczegółowe informacje z dokumentów i wyodrębnić wartościowe wnioski ze zwiększoną szybkością i dokładnością w prosty sposób.

Applica – nowy LLM AI zaprezentowany na Snowflake Summit w Las Vegas

Snowflake Document AI (źródło: Snowflake)

Document AI to efekt przejęcia przez Snowflake firmy Applica we wrześniu 2022 i wykorzystania opracowanego przez nią dużego modelu językowego (LLM). Dzięki integracji tego modelu z platformą Snowflake organizacje będą mogły łatwo wyodrębniać treści, takie jak kwoty faktur lub warunki umowne z dokumentów i dostosowywać wyniki za pomocą interfejsu wizualnego oraz języka naturalnego. Klienci będą mogli skorzystać z Document AI, aby pomóc swoim zespołom być bardziej efektywnymi w prowadzeniu działalności i zwiększyć produktywność użytkowników w bezpieczny i skalowalny sposób. Snowflake, zaczynając od Document AI, planuje rozszerzyć te możliwości na więcej typów nieustrukturyzowanych danych.

• Iceberg Tables (wersja private preview wkrótce), które ma pomóc eliminować silosy danych i umożliwić organizacjom korzystanie z otwartych formatów tabel z szybką wydajnością i zarządzaniem klasy korporacyjnej zarówno dla danych w katalogu Snowflake, jak i danych zarządzanych przez inny katalog.

Apache Iceberg stale zyskuje na popularności jako standard branżowy dla otwartych formatów tabel. Od teraz Snowflake ułatwia klientom rozszerzenie wartości Chmury Danych na dane Iceberg. Dzięki Iceberg Tables organizacje mogą pracować z danymi we własnej pamięci masowej w formacie Apache Iceberg, niezależnie od tego, czy dane te są zarządzane przez Snowflake, czy zewnętrznie, jednocześnie korzystając z łatwości użytkowania, wydajności i ujednoliconego ekosystemu Snowflake. Upraszcza to zarządzanie danymi, eliminując potrzebę przenoszenia lub kopiowania danych między systemami, jednocześnie zwiększając elastyczność i obniżając koszty. Ponadto rosnący ekosystem Apache Iceberg, obejmujący różnorodnych użytkowników, współpracowników i usługi komercyjne, zabezpiecza pamięć masową na przyszłość, zapobiegając uzależnieniu od dostawcy i częstym migracjom. Iceberg Tables używa np. Booking.com

Co o tych rozwiązaniach sądzą klienci Snowflake?

„Marzeniem każdego CIO jest posiadanie wszystkich danych organizacji w jednym miejscu, a Chmura Danych faktycznie to umożliwia. Konieczne jest, aby kluczowi interesariusze w całej organizacji mieli wgląd w to samo pojedyncze źródło danych, aby płynnie odpowiadać na zapytania i szybciej rozwiązywać problemy”, powiedział Mihir Shah, CIO i Enterprise Head of Data Architecture and Engineering w Fidelity Investments. „Chmura Danych pomaga nam eliminować silosy, zapewniając kontrolowany dostęp do danych kluczowym interesariuszom oraz umożliwiając nam ciągłe wprowadzanie innowacji na dużą skalę, zwiększanie wydajności i ostatecznie tworzenie większej wartości dla naszych klientów”. Fidelity Investments to jedna z największych instytucji finansowych obsługujących codziennie ponad 40 milionów klientów i zatrudniająca ponad 68 tys. pracowników na całym świecie.

Snowflake ogłosił również podczas Snowflake Summit 2023 więcej innowacji, które rozszerzają programowalność danych dla nauki o danych, inżynierii danych i tworzenia aplikacji oraz ulepszenia, które umożliwią organizacjom dystrybucję i monetyzację aplikacji na wielką skalę w Chmurze Danych.

Źródło: Snowflake

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200