Apple wprowadza program Self Service Repair do Europy

Korporacja zdecydowała, że program Self Service Repair jest dostępny od dzisiaj w ośmiu europejskich krajach, co oznacza, że użytkownicy mogą uzyskiwać instrukcje naprawy oraz oryginalne części i narzędzia Apple za pośrednictwem firmowego sklepu Apple Self Service Repair Store.

Grafika: Apple

Wśród krajów objętych programem znajduje się również Polska. Pozostałe kraje to: Belgia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Szwecja, Wielka Brytania i Włochy. Klienci zainteresowani samodzielną naprawą urządzeń będą mogli zreperować najczęstsze usterki w urządzeniach iPhone 12 i iPhone 13 oraz Macach z czipem Apple. W ofercie Self Service Repair Store znajduje się ponad 200 różnych części i narzędzi, a także instrukcje naprawy. Za sprawą programu klienci znający się na naprawie urządzeń elektronicznych mogą sami reperować swoje urządzenia i korzystać z tych samych instrukcji, części i narzędzi, których używają specjaliści w sklepach Apple Store i autoryzowanych serwisach Apple.

„Uważamy, że dla naszych klientów i dla naszej planety najlepsze są trwałe rozwiązania, dlatego tworzymy nasze produkty tak, by były wytrzymałe i niezwykle rzadko wymagały konserwacji i naprawy”, oświadczył Jeff Williams, dyrektor operacyjny Apple. „Jeśli jednak naprawa jest konieczna, chcemy, by klienci mogli ją wykonać w bezpieczny i efektywny sposób. Z radością więc uruchamiamy program Self Service Repair w Europie, udostępniając naszym klientom oryginalne części, narzędzia i instrukcje Apple”.

Zobacz również:

  • Indie będą światowym centrum sztucznej inteligencji
  • Ujawniono nowe funkcje smartfonów Samsung Galaxy
  • Udostępniono kod źródłowy pierwszego komputera z interfejsem graficznym

Oferowane części są takie same – i mają tę samą cenę – co te, z których korzystają autoryzowane serwisy Apple. Wymienione części można odesłać Apple w celu regeneracji lub recyklingu, w wielu przypadkach otrzymując za nie zwrot kosztów zakupu.

Program Self Service Repair jest elementem szerszej strategii firmy Apple, która dąży do tego, by ułatwiać dostęp do usług serwisowych i samo przeprowadzenie naprawy. Dla znacznej większości klientów bez doświadczenia w naprawie urządzeń elektronicznych najbezpieczniejszym i najbardziej efektywnym sposobem naprawy jest skorzystanie z usług profesjonalnego serwisu, w którym wykonają ją certyfikowani technicy przy użyciu oryginalnych części Apple.

W sklepie Self Service Repair Store klienci Apple znajdą specjalnie zaprojektowane narzędzia, które pozwalają na jak najskuteczniejsze naprawy produktów Apple. Ponadto dzięki swojej konstrukcji sprostają one intensywnym obciążeniom związanym z profesjonalnymi czynnościami naprawczymi, podczas wykonywania których kluczowe są bezpieczeństwo i niezawodność.

Wśród fachowych narzędzi dostępnych w programie Self Service Repair są m.in. wkrętarki, specjalistyczne kuwety oraz prasy do ekranów i baterii. Apple będzie oferować zestawy do wypożyczenia w cenie 299 zł, więc klienci, którzy nie chcą kupować profesjonalnego sprzętu do pojedynczej naprawy, wciąż będą mieli do niego dostęp. Taki zestaw będzie wypożyczany na tydzień i dostarczany do klientów bezpłatnie.

W ciągu ostatnich trzech lat firma Apple niemal podwoiła liczbę punktów serwisowych z dostępem do oryginalnych części, narzędzi i szkoleń Apple. Ponad 4 000 z takich lokalizacji to niezależni dostawcy usług naprawczych. Globalna sieć licząca ponad 5 000 Autoryzowanych Serwisów Apple skupia ponad 100 000 aktywnych techników. W rezultacie ośmiu na dziesięciu klientów Apple w Europie może dotrzeć do autoryzowanego serwisu w ciągu 30 minut.

Źródło: Apple

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200