Apple coraz odważniej wchodzi na rynek automotive

Gigant z Cupertino coraz odważniej stawia kolejne kroki w sektorze automotive.

Nie jest tajemnicą, że firma Apple od długiego już czasu rozwija projekt autorskiego samochodu elektrycznego. W sieci głośno było między innymi o rzekomej współpracy z koncernem Hyundai-Kia, a analitycy rynkowi wielokrotnie podkreślali, że firma Apple prowadzi zaawansowane prace nad swoim autem, które ma stać się konkurencją dla Tesli.

Dźwięk przestrzenny od Apple trafia do samochodów
Źródło: mercedes-benz.com

Dźwięk przestrzenny od Apple trafia do samochodów

Źródło: mercedes-benz.com

Apple posiada już ugruntowaną pozycję jako dostawca Apple CarPlay - rozwiązania pozwalającego przenieść zawartość multimedialną ze smartfonów iPhone na wyświetlacz systemu infotaiment wbudowanego w samochód. Dodatkowo Apple zaprezentowało kolejną generację CarPlay, która jest odpowiedzią na Android Automotive - mowa o kompleksowej platformie/systemie operacyjnym dla samochodów.

Zobacz również:

  • Mercedes Benz wycofuje się z pełnej elektryfikacji
  • Sztuczna inteligencja od Apple wymagać może nowych procesorów

Kolejnym krokiem na rynku samochodów jest wprowadzenie usługi Apple Music ze wsparciem dla Spatial Audio w wybranych modelach Mercedes-Benz.

Niemiecki gigant przekazał, że wprowadza wsparcie dla dźwięku przestrzennego w Apple Music w wybranych pojazdach.

Po raz pierwszy dźwięk przestrzenny Spatial Audio pojawi się w samochodzie.

Opcja wyposażenia dostępna będzie dla najnowszych modeli z wyższej półki - klasy S, EQS oraz EQC. Aby skorzystać z technologii dźwięku przestrzennego Apple należy zamówić rozbudowany system głosowy Burmester 3D lub 4D# o wartości od 4550 do 6730 dolarów (cena różni się w zależności od modelu).

W przyszłości wsparcie dla Spatial Audio oraz Dolby Atmos pojawi się w innych modelach Mercedes-Benz.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200