Aplikacje Office wkroczyły do sklepu Mac App Store

Microsoft poinformował w tym tygodniu, że wchodzące w skład pakietu Office aplikacje (takie jak Excel, Outlook, OneNote, OneDrive, PowerPoint i Word) są obecnie dostępne w sklepie Mac App Store.

W zamieszczonym z tej okazji kilka dni temu komunikacie, opublikowanym na firmowym blogu przez jednego z szefów Microsoftu (Jared Spataro), czytamy: "Cieszymy się, iż możemy ogłosić, że aplikacje Office 365 są już dostępne w przeprojektowanym niedawno sklepie Mac App Store".

Aplikacje Office można pobrać z elektronicznego sklepu Mac App Store osobno lub jako cały pakiet. Aplikacje można po pobraniu uruchamiać w trybie ograniczonej funkcjonalności. Oznacza to, że można wtedy wykonywać takie podstawowe operacje, jak tworzenie i edytowanie dokumentów czy wysyłanie i odbieranie wiadomości e-mail.

Zobacz również:

Aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcjonalności, użytkownik musi kupić licencję na używanie pakietu Office 365. Do dyspozycji ma dwie wersję: Office 365 Home lub Office 365 Personal.

Apple po raz pierwszy ogłosił, że aplikacje Office będzie można pobierać ze sklepu Mac App Store – którego premiera miała miejsce w 2011 roku - w połowie 2018 roku podczas dorocznej, firmowej konferencji deweloperów. W odróżnieniu od sklepu iOS App Store, sklep Mac App Store nie jest jedyną platformą dystrybucyjną dla oprogramowania macOS. Programiści mogą bowiem sprzedawać własne aplikacje macOS na swoich stronach internetowych.


TOP 200