Aplikacje Office wkroczyły do sklepu Mac App Store
- Janusz Chustecki,
- 26.01.2019, godz. 11:55
Microsoft poinformował w tym tygodniu, że wchodzące w skład pakietu Office aplikacje (takie jak Excel, Outlook, OneNote, OneDrive, PowerPoint i Word) są obecnie dostępne w sklepie Mac App Store.
W zamieszczonym z tej okazji kilka dni temu komunikacie, opublikowanym na firmowym blogu przez jednego z szefów Microsoftu (Jared Spataro), czytamy: "Cieszymy się, iż możemy ogłosić, że aplikacje Office 365 są już dostępne w przeprojektowanym niedawno sklepie Mac App Store".
Aplikacje Office można pobrać z elektronicznego sklepu Mac App Store osobno lub jako cały pakiet. Aplikacje można po pobraniu uruchamiać w trybie ograniczonej funkcjonalności. Oznacza to, że można wtedy wykonywać takie podstawowe operacje, jak tworzenie i edytowanie dokumentów czy wysyłanie i odbieranie wiadomości e-mail.
Zobacz również:
- Projektowanie zorientowane na użytkownika - Polska powyżej europejskiej średniej
- Chiński sklep App Store nie oferuje już tych popularnych aplikacji
- Cykl życia tych pakietów biurowych Microsoftu dobiegnie w przyszłym roku końca
Aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcjonalności, użytkownik musi kupić licencję na używanie pakietu Office 365. Do dyspozycji ma dwie wersję: Office 365 Home lub Office 365 Personal.
Apple po raz pierwszy ogłosił, że aplikacje Office będzie można pobierać ze sklepu Mac App Store – którego premiera miała miejsce w 2011 roku - w połowie 2018 roku podczas dorocznej, firmowej konferencji deweloperów. W odróżnieniu od sklepu iOS App Store, sklep Mac App Store nie jest jedyną platformą dystrybucyjną dla oprogramowania macOS. Programiści mogą bowiem sprzedawać własne aplikacje macOS na swoich stronach internetowych.