Animowane awatary wkroczyły do usługi TikTok

W mediach społecznościowych zapanowała prawdziwa moda na tworzenie przez ich użytkowników spersonalizowanych, wirtualnych postaci 3D, czyli awatarów. Firma Snapchat ma awatary noszące nazwę Bitmoji, iMessage nadał im nazwę Memoji, a obecnie podobny mechanizm oferuje chiński portal społecznościowy TikTok, który wprowadził w ostatnich dniach do oferty takie właśnie rozwiązanie.

Grafika: TikTok

Nowa funkcja TikToka wspierająca taką aktywność nosi mało wyszukaną nazwę Avatars. Pozwala ona użytkownikowi tej usługi zastąpić swoją postać awatarem 3D (jak również spersonalizować go) i wstawić go do dowolnego przekazu wideo. Jest to animowana maska, która zastępuje rzeczywistą twarz użytkownika i dopasowuje swoją mimikę do gestów i ruchów oryginalnej twarzy.

Aby skorzystać z tej możliwości, użytkownik urządzenia musi oczywiście najpierw zaktualizować zainstalowaną na nim aplikację, tak aby mieć jej najnowszą, wspierającą taki mechanizm funkcję. Dopiero wtedy można otworzyć aplikację i przystąpić do działania, klikając wyświetlony przez nią znak „+”, co oznacza iż przystępujemy do tworzenia nowego przekazu wideo.

Zobacz również:

  • Sieć 5G - jak wygląda w praktyce infrastruktura w Polsce?
  • Google ma problem: pokolenie Z rezygnuje z jego usług
  • Pew Research Center: prawie połowa nastolatków korzysta z internetu "niemal cały czas"

Następnie trzeba kliknąć widoczną w lewym dolnym rogu ekranu opcję Effects i przystąpić do działania wybierając odpowiadający nam awatar, który w kolejnych krokach można modyfikować, zmieniając kolor skóry, rodzaj włosów i inne detale tworzące ostateczny wizerunek awatara.

Wystarczy tylko życzyć przyjemnej zabawy i domniemać, że TikTok zyska z tego powodu nowych użytkowników. A ma ich obecnie niemało. Szacuje się, że TikTok został już pobrany 3,5 mld razy, a w tym roku do dzisiaj został pobrany już prawie 180 mln razy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200