Amerykańscy pracownicy lepsi od zagranicznych?

Wyniki jednego z nowych badań mówią, że amerykańscy pracownicy przewyższają umiejętnościami tych, którzy ściągani są z innych krajów.

Amerykańscy pracownicy lepsi od zagranicznych?

Nowy Jork

Takie informacje znaleźć można w badaniu przeprowadzonym przez firmę HfS Research. Jej zdaniem, amerykańscy pracownicy wykazują się większą inicjatywą, lepiej rozumieją biznes i są bardziej innowacyjni od tych, którzy ściągani są z innych krajów.

Wnioski wyciągnięto na podstawie badania, w którym udział wzięło 235 tzw. „enterprise buyers”, czyli osób podejmujących decyzje biznesowe i decyzje dotyczące outsourcingu usług. Dodatkowo, przepytano zbadano również opinie 270 pracowników szczebla kierowniczego z firm dostarczających usługi outsourcingowane

Zobacz również:

  • 8 koncepcji biznesowych, które liderzy IT powinni opanować
  • Cyfrowy dylemat każdej firmy
  • W porównaniu z europejskim polski przemysł nie lubi nowoczesnych technologii

Na pytanie o to, czy amerykańscy pracownicy „ciężko pracują”, 83% badanych odpowiedziało, że zgadza się z tą opinią lub bardzo mocno zgadza się z tą opinią. W przypadku obcokrajowców tych samych odpowiedzi udzieliło 79% badanych.

Większe dysproporcje odnotowano w przypadku innych pytań. 82% badanych powiedziało, że zgadzają się lub mocno zgadzają się z twierdzeniem, że amerykańscy pracownicy posiadają dobre „umiejętności komunikacyjne i kulturowe”. W przypadku obcokrajowców takiej samej odpowiedzi udzieliło 33% badanych. 77% osób na kierowniczych stanowiskach zgodziło się, lub bardzo mocno zgodziło się z twierdzeniem, że amerykański pracownik „przejmuje inicjatywę w pracy”. Odnośnie obcokrajowców powiedziało tak jedynie 40% badanych. Z twierdzeniem, że Amerykanie zatrudnieni w firmach są „innowacyjni” zgodziło się lub zgodziło się w dużym stopniu 77% badanych. Tę samą opinię o obcokrajowcach wygłosiło 45% respondentów.

Pytano również o konkretne umiejętności osób na poszczególnych stanowiskach. 77% badanych powiedziało, że są usatysfakcjonowani lub bardzo usatysfakcjonowani pracą amerykańskich ekspertów od rozwoju aplikacji. W przypadku obcokrajowców liczba ta spadła do 61%. W przypadku help desków działów IT, z pracy Amerykanów usatysfakcjonowanych lub bardzo usatysfakcjonowanych było 71% ankietowanych. Jeśli zaś chodzi o osoby z innych krajów, takiej samej odpowiedzi udzieliło 54% respondentów.

Dyrektor zarządzający HfS Research, Phil Fersht uznał, że można mówić o delikatnym powrocie do używania amerykańskich zasobów ludzkich. Nie jest to mocne przejście na nie, ale trend jest zauważalny. Podkreślono przy tym, że pensje pracowników spoza USA systematycznie wzrastają, podobnie jak koszty związane z prowadzeniem działalności poza Stanami Zjednoczonymi. Różnice między kwotami powoli się zacierają.

Z badania wynika również, że 25% badanych już korzysta z usług wykonywanych bezpośrednio w Stanach Zjednoczonych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200