Algotech współpracuje z PerSay

Firma PerSay dostarcza rozwiązania do biometrycznej identyfikacji głosu. W ramach współpracy Algotech będzie zajmował się ich wdrażaniem i obsługą w Polsce. PerSay powstała w 2000 roku. Została wydzielona z Verint Systems.

Głos każdego człowieka, podobnie jak odcisk palca, pozwala na jednoznaczną identyfikację osoby. Oferowana przez PerSay technologia wykorzystywana jest w szczególności w centrach obsługi klienta w sektorze bankowym i telekomunikacyjnym. To stosunkowo prosty sposób na podniesienie poziomu bezpieczeństwa świadczonych usług a także zwiększenia wygody klienta.

"Dzięki rozwiązaniom PerSay dzwoniąc do biura obsługi, klienci mogą zostać rozpoznani po wypowiedzeniu zaledwie kilku słów. Nie muszą wprowadzać numerów identyfikacyjnych czy haseł. Rozwiązania PerSay znacznie ułatwiają klientom kontakty z firmami i instytucjami" - przekonuje Zbigniew Marcinkowski, dyrektor zarządzający Algotech Polska.

Działanie systemów umożliwiających niezawodne identyfikowanie klienta na podstawie jego charakterystyki głosu odbywa się na podobnych zasadach jak w przypadku innych systemów biometrycznych (odcisk palca, rozpoznawanie twarzy). Głos każdego człowiek także zawiera wyróżniki unikalne dla poszczególnych jednostek. Są one wyodrębniane na podstawie kilku nagranych próbek i na tej podstawie tworzone są szablony, określane jako głosowe odciski, które przechowywane są w bazie danych.

Podczas weryfikacji osoby proces wyodrębniania odbywa się ponownie. Z wypowiedzi dzowniącego tworzone są odciski i następnie porównywane z tym, które wcześniej zostały zapisane w bazie danych. Efektem jest wyrażone liczbą podobieństwo. Im wyższa liczba, tym większe prawdopodobieństwo, że mamy do czynienia z tą samą osobą. Operator systemu samodzielnie ustala wartość progową, której przekroczenie oznacza skuteczną identyfikację.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200