Alcatel: nowości i premiery

Podczas tegorocznego Alcatel Enterprise Forum (21-23 luty 2006 r.), koncern zaprezentował poszerzoną ofertę rozwiązań do świadczenia telekomunikacyjnych usług zarządzanych (Managed Communication Services) oraz przedstawił swoje osiągnięcia w dziedzinie telefonii korporacyjnej. Premierę miało także nowe contact center, przeznaczone dla firm średniej wielkości.

Oferta usług zarządzanych Alcatela dedykowana jest małym i średnim przedsiębiorstwom, które w stosunkowo prosty sposób chcą usprawnić komunikację i obieg procesów biznesowych wewnątrz firmy. Rozwiązania MCS umożliwiają m.in. zarządzanie relacjami z pracownikami, klientami, infrastrukturą sieciową do komunikacji biznesowej. Jak twierdzą przedstawiciele Alcatela, nowa oferta koncernu, to także możliwość pozyskania przez firmy wymiernych korzyści finansowych (dzięki świadczeniu poszerzonej palety usług).

W asortymencie rozwiązań dedykowanych MCS pojawiły się: Alcatel 8628 Multimedia Instant Conferencing (MMIC), Pay-Per-User oraz Outsourcing (dwa ostatnie bazują na serwerach komunikacyjnych OmniPCX Enterprise i Office). 8628 MMIC (część pakietu Managed Employee Interaction Services) jest przeznaczone na rynek operatorski i umożliwia świadczenie usług tele- i wideokonferencji, korzystanie z aplikacji sieciowych, komunikatorów internetowych oraz współdzielenie dokumentów (interakcja między pracownikami).

Alcatel: nowości i premiery

OmniPCX Enterprise

Kolejne dwie nowości, zaprezentowane na paryskim Alcatel Enterprise Forum, to rozwiązania Pay-Per-User i Outsourcing, dedykowane sektorowi MŚP. Pierwsze pozwala zarządzać kosztami ponoszonymi na obsługę ruchu w centralach IP-PBX (koncepcja zakłada, iż klient płaci jedynie za rzeczywistą liczbę użytkowników, korzystających z centrali). Rozwiązanie znalazło już uznanie m.in. u operatorów telekomunikacyjnych (KPN, Verizon).

Alcatel Outsourcing jest ofertą podobną do Pay-Per-User, ale skierowaną ku dużym klientom instytucjonalnym i firmom specjalizującym się w usługach outsourcingowych (dodany został pakiet zaawansowanych funkcji oraz udostępniono rozszerzone wsparcie techniczne).

Tegoroczne forum Alcatela wiązało się także z prezentacją dokonań firmy w zakresie szeroko pojętej telefonii korporacyjnej (ze szczególnym uwzględnieniem aspektu mobilności). Jednym z ważniejszych wdrożeń tego typu jest integracja smartfonów Nokii (serii E) z serwerami komunikacyjnymi Alcatel OmniPCX. Przedstawiono także praktyczne zastosowanie urządzeń fińskiego koncernu, korzystających z protokołu SIP (Session Initiation Protocol) i bezprzewodowej sieci firmowej do świadczenia usług pracownikom mobilnym.

Alcatel: nowości i premiery

Visual Contact Center

Swoją premierę miało nowe centrum zarzadząnia kontaktami (OmniTouch Contact Center Premium Edition), dedykowane przedsiębiorstwom średniej wielkości. W pełni scentralizowany produkt wyposażony został w środowisko graficzne, ułatwiające konfigurację oraz system Visual-IVR (wizualny interaktywny system zapowiedzi głosowych). OmniTouch Contact Center Premium Edition (w skład którego wchodzi serwer OmniPCX i oprogramowanie Genesys 7) może obsłużyć od 20 do 150 agentów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200