Aktywne przeglądarki

Netscape zapowiada wzbogacenie swojej przeglądarki o funkcję aktywnej dystrybucji.

Netscape zapowiada wzbogacenie swojej przeglądarki o funkcję aktywnej dystrybucji.

Netscape Communications zaprezentował technologię Netcaster - automatycznego wgrywania i aktualizacji zawartości stron WWW Firma wykorzysta Netcaster w nowej wersji przeglądarki Nayigator 4.0, zapowiadanej jeszcze na II kwartał br. Na firmowej stronie WWW znajdzie się lista serwisów informacyjnych. Spośród nich użytkownicy będą mogli wybrać te, które chcą regularnie otrzymywać. Obecnie firma negocjuje m.in. z ABC News, Time Warner i CNNfn (serwis finansowy).

Jeżeli na określonym serwerze WWW pojawi się nowa informacja, automatycznie po uruchomieniu przeglądarki zostanie ona przesłana do komputera użytkownika. W poszukiwaniu wiadomości nie trzeba będzie “skakać” po różnych stronach WWW Netcaster, po wgraniu zawartości zmodyfikowanych stron, umożliwi ich przeglądanie bez podłączenia do sieci. Dzięki temu media liczą na pozyskanie większej liczby płatnych subskrybentów.

Konkurencyjna technologia Actiye Desktop zostanie zastosowana pod koniec roku w przeglądarce Explorer 4.0. Microsoft ma już wiele własnych serwisów, w tym MSNBC (tworzony wspólnie z siecią NBC). Ścisła współpraca z NBC może utrudnić Microsoftowi podpisanie umów z innymi sieciami telewizyjnymi.

Technologia tzw. aktywnej dystrybucji stała się popularna w ub.r. dzięki przeglądarce PointCast. Firma PointCast, utrzymująca się ze sprzedaży reklam i własnego , podpisała kilkanaście umów z oferentami serwisów informacyjnych. PointCast na razie nie konkuruje z przeglądarkami Explorer 3.0 i Nayigator 3.0.

Natomiast rywalizację o przyszłych klientów rozpoczęły już Microsoft i Netscape. Wiadomo że oprócz cech funkcjonalnych aplikacji, największe znaczenie dla użytkowników będzie miał fakt, jakich wydawców uda się producentowi skłonić do dystrybucji serwisów za pośrednictwem swojej przeglądarki.


TOP 200