Akcja antykorupcyjna w branży IT

Stowarzyszenie "Normalne Państwo" zachęca firmy informatyczne i telekomunikacyjne do zadeklarowania sprzeciwu wobec dawania i brania łapówek oraz promowania takiej postawy wśród partnerów biznesowych i klientów.

Akcja "Nie daję, nie biorę łapówek" od 2003 r. objęła już milion podmiotów gospodarczych, a w tym roku została skierowana do firm z branży IT. Poprzez użycie naklejek z graficznym znakiem "figi z makiem" głoszących "Nie daję, nie biorę łapówek" przedsiębiorcy deklarują swój sprzeciw wobec korupcji. Naklejki można kupić za złotówkę lub samodzielnie sobie wydrukować, a potem rozprowadzić wśród kooperantów i klientów.

Zdaniem twórców akcji, którzy sześć lat temu otrzymali nagrodę Pro Publico Bono, promowanie dobrych praktyk i postawy antykorupcyjnej przyczynia się do podniesienia świadomości wagi problemu i realnego zmniejszenia łapówkarstwa w Polsce. Świadczy o tym coraz lepszy wynik osiągany przez nasz w kraj w corocznym zestawieniu Transparency International (Międzynarodowej Organizacji do Walki z Korupcją), która bada indeks percepcji korupcji. W ubiegłym roku Polska z wynikiem 58 uplasowała się na 41. miejscu wśród 176 notowanych krajów.

Oprócz akcji naklejkowej Stowarzyszenie Normalne Państwo razem z Fundacją FOR zbiera również informacje do raportu, w którym wskaże przepisy, jakie należałoby zmienić, aby zwiększyć przejrzystość życia społeczno-gospodarczego w naszym kraju. Akcja ,,Nie daję, nie biorę łapówek", ma zwiększyć świadomość obywateli, na temat tego, co jest, a co nie jest korupcją, jakie grożą z tego tytułu sankcje karne, oraz stworzyć instrukcję, jak zachować się w sytuacji, w której, ktoś chce nam wręczyć łapówkę. Patronatem objęło akcję Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200