Adobe pokazało firmowego asystenta AI

Firma wprowadziła wczoraj do oferty nowego asystenta, który wykorzystuje sztuczną inteligencję. Dzięki niej użytkownicy pracujący z dokumentami PDF mają do dyspozycji szereg nowych funkcji. Chodzi o wersję beta narzędzia noszącego nazwę AI Assistant.

Grafika: Adobe

Silnik konwersacyjny asystenta jest oparty na sztucznej inteligencji, dlatego aplikacja może odpowiedzieć na każde pytanie użytkownika dotyczące dokumentu, jak również generować podsumowania. Aby korzystać z asystenta, użytkownicy programów Acrobat i Reader muszą jedynie otworzyć aplikację, której integralną częścią jest AI Assistant. Oprócz zadawania pytań o treść dokumentu, użytkownicy mogą także poprosić asystenta o wygenerowanie tekstu na podstawie treści zawartej w dokumencie. Mogą np. poprosić o zbudowanie e-maila, który wygeneruje podsumowanie. Użytkownicy mogą następnie skopiować i wkleić takie podsumowanie w innym miejscu, korzystając z przycisku „Kopiuj”.

Mając na uwadze fakt, że użytkownicy mogą importować dokumenty zawierające informacje poufne, Adobe uwzględniło obawy dotyczące prywatności. Dlatego AI Assistant korzysta z protokołów czuwających nad tym, aby dane były bezpieczne. Użytkownik ma wtedy pewność, że treści zawarte w dokumentach nie będą w żadnym wypadku wykorzystywane do szkolenia technologii AI.

Zobacz również:

  • Projektowanie zorientowane na użytkownika - Polska powyżej europejskiej średniej
  • Canva dokonuje największego przejęcia w pościgu za Adobe

Z narzędzia AI Assistant dołączonego do aplikacji Acrobat mogą korzystać za darmo użytkownicy komputerów desktop, którzy wykupili płatne plany subskrypcji na korzystanie z aplikacji Acrobat Standard i Pro Individual oraz Teams. AI Assistant zostanie też udostępniony za darmo w nadchodzących tygodniach klientom komputerów korzystających z aplikację Reader. Na koniec warto przypomnieć, że na rynku są już chatboty PDF, takie jak np. ChatPDF. Można tylko mieć nadzieję, że asystent stworzony przez firmę Adobe pracuje od takich zewnętrznych chatbotów dużo lepiej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200