Acer wyprzedza Della pod względem liczby sprzedanych komputerów

W minionym kwartale tajwański producent sprzedał niemal 11 mln komputerów, zdobywając tym samym drugą pozycję wśród dostawców komputerów osobistych. Na trzecie miejsce - ze sprzedażą na poziomie 9,95 mln komputerów - spadła firma Dell. Liderem rynku pozostaje HP.

W trzecim kwartale br. nabywców znalazło 15,79 mln komputerów marki Hewlett-Packard. To wzrost o ponad 9 proc. w skali roku. Z kolei w przypadku koncernu Acer kwartalny wzrost sprzedaży wyniósł aż 25,6 proc. W tym samym okresie sprzedaż komputerów marki Dell spadła o 8,5 proc. Wszystkie trzy koncerny kontrolują odpowiednio: 20,2 proc., 14 proc. i 12,7 proc. rynku komputerów osobistych. W ujęciu ilościowym czwarte miejsce wśród największych producentów komputerów tej klasy zajęła firma Lenovo (6,99 mln sprzedanych komputerów). Na piątej pozycji uplasował się zaś koncern Toshiba (4,04 mln).

Według analityków firmy IDC w skali świata sprzedaż komputerów osobistych wzrosła o 2,3 proc. i osiągnęła poziom 78,1 mln sztuk. Chociaż eksperci prognozują poprawę sytuacji na rynku komputerów PC to wzrosty mają w dużej mierze związek z sezonowością w tym segmencie. "Acer skorzystał m.in. na wzroście sprzedaży tańszych komputerów wynikającym z początku roku szkolnego" - uważa Jay Chou, analityk IDC. Według niego spadek sprzedaży komputerów Della wynika m.in. z mniej konkurencyjnej polityki cenowej oraz słabszej promocji sprzętu klasy netbook. Niezależnie od tego komputery marki Dell mają większe powodzenie od konkurencyjnych modeli Acera wśród klientów biznesowych.

Czytaj też:

Dell nadal oszczędza i zamyka fabrykę w Stanach

Rynek PC nadal się kurczy, netbooki (trochę) hamują spadki

Netbook w korporacji: tak czy nie?

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200