AI motorem wzrostu nowoczesnej firmy

Dział IT musi odpowiedzieć na wyzwania związane z rosnącą liczbą aplikacji, wymaganiami użytkowników i różnorodnością urządzeń w organizacji. Sztuczna inteligencja świetnie się tu sprawdza – pomaga w skoncentrowaniu się na zapewnieniu wysokiej jakości doświadczenia użytkownika, ograniczając obciążenie pracą i przyspieszając działanie.

AI motorem wzrostu nowoczesnej firmy

Fot. Juniper

Na rynku pojawia się coraz więcej systemów wykorzystujących AI w różnych obszarach zastosowań. Warto przyjrzeć się interesującemu rozwiązaniu firmy Juniper, ponieważ w ciągu kilku ostatnich lat Juniper Mist, platforma sieciowa oparta na sztucznej inteligencji, w znaczącym stopniu zyskała na popularności. Korzystają z niej m. in. organizacje z listy Fortune 10, wielu spośród największych światowych sprzedawców detalicznych, prestiżowe uniwersytety i największa sieć opieki zdrowotnej w USA.

Jak działa rozwiązanie? Juniper Mist WAN Assurance, wykorzystuje sztuczną inteligencję i rozwiązuje problemy związane z siecią SD-WAN. WAN Assurance uzupełnia SD-WAN, tworząc rozwiązanie Juniper SD-WAN. Dzięki obsłudze sieci LAN, WLAN i WAN, firma oparta na sztucznej inteligencji osiąga kolejny etap rozwoju - AI-driven enterprise 4.0.

Od sztucznej inteligencji coraz częściej oczekuje się, że zapewni użytkownikom łatwą, intuicyjną interakcję, komplet informacji i rozwiąże problemy. W ramach kontynuacji platformy Marvis ™ Actions, uruchomionej w zeszłym roku, dodano nowy interfejs konwersacyjny - asystenta wirtualnej sieci.

Wysoka jakość sieci

SD-WAN rozwiązuje wiele problemów związanych z tradycyjnym routingiem WAN w przedsiębiorstwach, jednak ważna jest nie tylko wysoka wydajność łącza, ale również pozytywne doświadczenie użytkownika.

WAN Assurance pozyskuje dane dotyczące kluczowych parametrów WAN, takie jak utrata pakietów czy opóźnienia i łączy je z kluczowymi danymi aplikacji, takimi jak próby połączenia czy zużycie przepustowości. Później system wykorzystuje rozwiązania AI/ML, które obejmują informacje, drzewo decyzyjne oraz korelację czasową i przestrzenną, w celu optymalizacji i pomiaru doświadczeń użytkowników w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Dzięki temu możliwe jest monitorowanie i dostosowywanie poziomu usług do oczekiwań poszczególnych użytkowników, urządzeń lub lokalizacji oraz automatyzacja części działań.

Celem sieci opartej na sztucznej inteligencji jest proaktywne utrzymywanie wydajności sieci bez udziału człowieka. Na przykład, jeśli sieć wykryje, że określone połączenie pogorszy jakość z powodu problemów z WAN, sztuczna inteligencja może dostosować działania tak, aby zneutralizować problem.

Administrator IT otrzymuje szczegółowe opisy działań i powiadomienia, pozwalające na systematyczne podnoszenie jakości i poprawę doświadczenia użytkowników. W ubiegłym roku stworzony został panel Marvis Actions, którego zadaniem jest identyfikowanie i naprawianie najważniejszych problemów z siecią przewodową i bezprzewodową. Zapewnia teraz także wgląd w sieć WAN.

Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest dodany przez firmę Juniper interfejs konwersacyjny VNA. Użytkownicy mogą wchodzić w interakcję z silnikiem AI w prosty i wygodny sposób – to niemal rozmowa z „ludzkim” ekspertem IT. Marvis może odpowiadać na pytania, zadawać własne, aby uzyskać dodatkowe informacje i wskazywać administratorom IT ważne obszary, którym powinni poświęcić uwagę. Interfejs konwersacyjny Marvis umożliwia administratorom IT łatwą interakcję z systemem – wystarczy do niego napisać zwykłymi słowami. W związku z tym nie wymaga skomplikowanych szkoleń, oszczędza czas i pieniądze.

AI coraz lepsze

Sztuczna inteligencja cały czas podnosi poziom swoich umiejętności – to jedna z jej podstawowych zalet. Platforma Juniper Mist z czasem staje się coraz lepsza, nieustannie się uczy i dostosowuje, ponieważ zgłoszenia problemów są przesyłane z powrotem do silnika AI. Jest w stanie odpowiedzieć na coraz większą liczbę pytań bez pomocy człowieka. Warto przytoczyć statystykę: w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba wykorzystywanych rozwiązań Juniper z Mist AI wzrosła wykładniczo, natomiast liczba zgłoszeń z prośbą o tradycyjną pomoc pozostawała na nie zmienionym poziomie. To wyraźnie pokazuje, jak dzięki sztucznej inteligencji zmniejsza się obciążenie pracą i wykonywaniem powtarzalnych czynności.

Narzędzia oparte na AI powinny dostosować się do konkretnych potrzeb organizacji, ludzi, procesów i technologii, wnieść wartość dodaną i przyspieszyć tempo działania. Aby sprawdzić jak tego typu obietnice działają w rzeczywistości, warto przyjrzeć się działaniu nowoczesnych technologii w praktyce. W tym celu Juniper oferuje wirtualne laboratoria i możliwość wypróbowania rozwiązań, eksperci doradzają także w kwestiach dostosowania, projektowania, wdrażania, migracji i zarządzania wszystkimi aspektami przedsiębiorstwa opartego na sztucznej inteligencji.