AB został dystrybutorem Compaqa

Wrocławska firma będzie dystrybuować serwery Alpha i rozwiązania typu Enterprise Storage nowego partnera. Umowa z Compaq Computer wiąże się z rozszerzeniem działalności firmy i utworzeniem działu zaawansowanych technologii - AB Advanced.

Wrocławska firma będzie dystrybuować serwery Alpha i rozwiązania typu Enterprise Storage nowego partnera. Umowa z Compaq Computer wiąże się z rozszerzeniem działalności firmy i utworzeniem działu zaawansowanych technologii - AB Advanced. AB przejęło część osób zatrudnionych dotychczas w STGroup, które zajmowały się sprzedażą rozwiązań Compaqa. Firma chce także współpracować z partnerami STGroup, która kilka miesięcy temu ogłosiła upadłość.

"Umowa z AB nie oznacza bynajmniej zmiany naszej strategii dotyczącej konsolidacji dystrybucji w Polsce. Umowę z AB podpisaliśmy przede wszystkim dlatego, że firma ta zdecydowała się na inwestycję w sprzedaż naszych zaawansowanych rozwiązań" - mówi Tomasz Bator, dyrektor ds. partnerów handlowych w Compaq Computer sp. z o.o.

Zobacz również:

  • Biały Dom obejmie sankcjami kolejną chińską firmę produkującą chipy

Od lutego br. działa w AB Dział Rozwiązań Sieciowych. Za jego pośrednictwem dystrybuowane są produkty m.in. 3Com, Cisco Systems i Intela. "Chcemy podpisać kolejne umowy dystrybucyjne, zwłaszcza dotyczące produktów sieciowych" - mówi Andrzej Przybyło, prezes AB SA. "Nasi partnerzy szukają dodatkowych przychodów, rynków, na których osiągną większe marże. Chcą w związku z tym dystrybuować bardziej zaawansowane technologie, stąd decyzja o rozszerzeniu naszej działalności" - dodaje.

O zmianach postaw wśród partnerów świadczyć ma m.in. ich chęć uczestnictwa w szkoleniach organizowanych przez AB i Intela, a dotyczących budowy serwerów intelowskich. "Przeszkoliliśmy już ok. 100 firm. Co najmniej dwukrotnie więcej jest jeszcze chętnych" - mówią przedstawiciele AB.

Przychody AB na koniec roku mają wynieść ok. 480 mln zł. Rok wcześniej sprzedaż firmy wyniosła 441 mln zł. Przedstawiciele wrocławskiego dystrybutora nie potrafili jeszcze ocenić jak duży udział będzie w nich miał dział AB Advanced, ani jaki procent przychodów przyniesie w 2002 r.

Wrocławski AB postrzegany był dotąd jako dystrybutor działający na rynku konsumenckim oraz małych i średnich firm, w tym tzw. drobnych składaczy. Stąd w jego ofercie znajdowały się przede wszystkim komponenty i peryferia komputerowe. Firma ma sieć ok. 4 tys. stałych partnerów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200