Xerox Polska ma nowego szefa

Polskim oddziałem firmy nie będzie już kierował Wojciech Gaca. Odchodzi ze spółki w niecały rok po objęciu stanowiska dyrektora generalnego. Według nieoficjalnych informacji przyczyną były "spięcia" z centralą korporacji i różne wizje rozwoju biznesu w Polsce. Jego następcą będzie Marzena Tarkowska, pełniąca dotychczas funkcję regionalnego dyrektora działu Xerox Global Services.

Xerox Polska ma nowego szefa

Marzena Tarkowska, dyrektor generalny Xerox Polska

Xerox Polska ma nowego szefa

Wojciech Gaca

Wojciech Gaca kierował Xerox Polska od września 2005 r. Do firmy przyszedł z dużym doświadczeniem w zakresie sprzedaży rozwiązań do druku. Wcześniej przez kilka lat był bowiem dyrektorem działu drukarek w HP Polska. Z tak poważnym wsparciem Xerox - "żyjący" głównie z rynku usług profesjonalnego druku - chciał ponownie powalczyć o klientów z grupy mniejszych firm. Wcześniejsza próba szerszego zaistnienia w niższym segmencie - także konsumenckim - nie powiodła się.

Gaca po sukcesach w HP przyszedł z planem wprowadzenia daleko idących zmian. Xerox miał odbudować kanał sprzedaży i w tym miały być szczególnie pomocne kompetencje jakie nowy szef firmy wypracował na poprzednim stanowisku.

Zmiany na stanowiskach kierowniczych na ogół kojarzone są wynikami finansowymi firm. Xerox Polska na koniec 2005 roku miał 120 mln zł przychodu, czyli tyle samo co w 2004 roku. Okres ten obejmuje jednakże tylko 4 miesiące rządów Wojciecha Gacy. Natomiast według nieoficjalnych informacji, w pierwszym kwartale, który zaliczał się już w pełni na jego konto, Xerox Polska osiągnął po stronie przychodów i zysków wzrost plasujący firmę w czołówce oddziałów Xeroxa w krajach naszego regionu.

W ostatnim okresie znaczną cześć sprzedaży firmy w Polsce (ok. 50%) stanowiły usługi. W bieżącym rok Xerox zamierzał w jeszcze większym stopniu promować ofertę usługową. Jednocześnie Xerox chciał dołączyć do czołówki firm sprzedających sprzęt biurowy IT - takich jak HP, Lexmark, Canon - odchodząc od wizerunku sprzedawcy kopiarek. W tym miał pomóc firmie rozwój usług związanych z drukiem i obróbką obrazu.

Korporacji Xerox w 2005 roku nie udało się zwiększyć przychodów - wyniosły one 15,7 mld USD (tyle samo rok wcześniej). W pierwszym kwartale 2006 r. koncern odnotował 2% spadek przychodów, do poziomu 3,69 mld USD, wypracowując jednakże 200 mln USD zysku netto.

"Zarówno ilościowa jak i wartościowa sprzedaż produktów marki Xerox rośnie. Strategia Xerox Polska, zgodna ze strategią korporacji, i pod nowym kierownictwem nie zmieni się. Nadal będziemy koncentrować się na trzech obszarach - ofercie usług outsourcingowych z zakresu przetwarzania i zarządzania dokumentami, profesjonalnych systemach druku i obsługi korespondencji seryjnej oraz urządzeniach biurowych. Z pewnoscią chcemy zwiększyć dotarcie z naszą ofertą do sektora MSP" - komentuje Piotr Myśliwiec, Marketing Manager w Xerox Polska.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200