McAfee da zarobić partnerom

McAfee chce zwiększyć swoje udziały w rynku rozwiązań bezpieczeństwa. Dużym przedsiębiorstwom firma zaoferuje nowe jednoagentowe systemy kompleksowej ochrony sieci. Mniejsze polskie firmy chce przekonać zaś do korzystania z oprogramowania w abonamentowym modelu ASP.

Trzon nowej oferty McAfee stanowić mają produkty z linii nazwanej Total Protection. Dla dużych organizacji firma przygotowała zintegrowane rozwiązanie zawierające oprogramowanie antywirusowe, narzędzia zwalczające spam i aplikacje szpiegujące, firewall, system klasy IPS (Intrusion Prevention System) oraz moduł NAC (Network Access Control) do kontroli dostępu do sieci. McAfee podkreśla, że jest to całkowicie zintegrowane rozwiązanie, nie zaś spakietowana oferta rozwiązań różnych dostawców, którzy na przestrzenie czasu trafiły do portfela firmy. Przekonując o zaletach oprogramowania Total Protection Enterprise przedstawiciele firmy wskazują m.in. na zastosowanie zintegrowanej konsoli do zarządzania wszystkimi funkcjami bezpieczeństwa oraz fakt, że "lekki" pojedynczych moduł agentowy zainstalowany na danym komputerze, obsługuje wszystkie procesy związane z ochroną. Firma reklamuje także funkcje kwarantanny, dzięki której logujące się stacje są weryfikowane pod względem ewentualnego zagrożenia dla sieci i jeśli nie posiadają wcale lub odpowiednio zaktualizowanych aplikacji do ochrony, to ich dostęp do zasobów sieci zostanie ograniczony lub zablokowany.

Rynek mniejszych klientów McAfee chce podbić oprogramowaniem antywirusowym dostępnym jako usługa. Firma przygotowała specjalny pakiet aplikacji dla sektora MSP, spełniający wszystkie podstawowe funkcje ochrony (antywirus, anty-spyware, firewall). Dostępny będzie na zasadach abonamentowych. Na komputerach klienta końcowego instalowane jest odpowiednio prekonfigurowane oprogramowanie, przy czym komunikacja skierowana na użytkownika jest ograniczona do minimum. Na stacjach roboczych nie wyskakują więc komunikaty o zdarzeniach, które - jak twierdzi McAfee - tylko "straszą" niedoświadczonych użytkowników. Cała administracja oprogramowaniem (i kontrola zdarzeń w sieci użytkownika) odbywa się poprzez specjalną witrynę internetową zarządzaną przez McAfee. Dostęp do tej witryny mają partnerzy McAfee. To do nich firma kieruje nowa ofertę. To oni będą nabywać licencje na oprogramowanie, oferując użytkownikom końcowym aplikacje w modelu zbliżonym do ASP jak i usługi administracji bezpieczeństwem IT. Kierownictwo McAfee zapewnia, że firma nie będzie narzucać cen ani modelu współpracy partnerów z klientami końcowymi.

"To unikalna oferta rynkowa dla firm z sektora MSP. Nowe produkty od 25 kwietnia będziemy udostępniać poprzez sieć certyfikowanych partnerów, w ramach programu McAfee Security Alliance, który budzi bardzo duże zainteresowanie. W Polsce chcemy docelowo pozyskać do niego ok. 200 firm" - mówi Tomasz Zińko, dyrektor generalny polskiego oddziału McAfee.

W Polsce McAfee ok. 60% przychodów uzyskuje z rozwiązań dla dużych przedsiębiorstw. Reszta pochodzi głównie ze sprzedaży na rynku MSP, margines stanowią produkty dla użytkowników domowych. Firma chce jednakże nieco szerzej zaistnieć "w detalu". Od maja w spółce pojawi się nowy menedżer odpowiedzialny za sprzedaż dla tego segmentu. Oprogramowanie dla klientów indywidualnych będzie oferowane również poprzez sieć partnerską. Na te potrzeby McAfee przygotowało już zlokalizowane wersje aplikacji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200