MacroSoftu apetyt na klientów z DOS

MacroSoft chce przekonać klientów korzystających jeszcze z rozwiązań DOS na przejście na swoje systemy. Chce tego dokonać wspólnie z ich dostawcami, lokalnymi firmami programistycznymi, których liczbę przedstawiciele firmy szacują na 100-140. MacroSoft prowadzi także rozmowy o przejęciach z najbardziej atrakcyjnymi z partnerów.

"Dziesięć lat temu 100% naszych przychodów pochodziło ze sprzedaży aplikacji DOS. Obecnie 80% stanowią rozwiązania pod Windows, Linux i NetWare. Migracji dokonało już blisko 1500 naszych klientów" - mówią przedstawiciele MacroSoftu. Firma liczy, że przekona do niej także klientów innych firm. Przedstawiciele MacroSoftu kierują ofertę do segmentu, którego udział w rynku rozwiązań dla średnich przedsiębiorstw stanowi ok. 60%. Według wyliczeń firmy analitycznej DiS, na które powołują się przedstawiciele MacroSoft, jego wielkość to nawet na 140 mln zł. Przedsiębiorstwa wciąż korzystające z aplikacji wspomagających zarządzanie pracujących pod DOS to firmy zatrudniające od 50 do 250 osób, o przychodach od 10, 20 mln zł wzwyż.

Strategia dotarcia do użytkowników i producentów dosowych aplikacji zakłada pozyskanie lokalnych partnerów wraz z ich klientami. "Zależy nam na co najmniej na jednym partnerze z każdego województwa, w którym posiadamy oddziały" - mówi Patrycja Ptaszek-Strączyńska, członek zarządu MacroSoftu. "Firmy obsługujące interesujący nas rynek to najczęściej przedsięwzięcia rodzinne, których właściciele szukują nowego pomysłu na biznes lub zwyczajnie nie planują utrzymywać aplikacji stworzonych kilka, kilkanaście lat temu. Proponujemy im m.in. udział w zyskach z opłat licencyjnych za nasze rozwiązania" - dodaje.

Przedstawiciele MacroSoftu prowadzą także rozmowy z potencjalnymi - najbardziej atrakcyjnymi - kandydatami do przejęcia. "Z własnych środków możemy pokryć kilka akwizycji" - zapowiada Patrycja Ptaszek-Strączyńska. Pod koniec 2005 r. MacroSoft kupił firmę Kamil specjalizującą się w oprogramowaniu dla punktów sprzedaży detalicznej. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, możliwe jest sfinansowanie większej liczby inwestycji z nowej emisji akcji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200