Optimus ma prezesa i strategię

Rada nadzorcza nowosądeckiej firmy powołała Michała Lorenca na stanowisko prezesa zarządu i dyrektora generalnego oraz Rafała Pawłowskiego na stanowisko wiceprezesa i dyrektora finansowego. Obaj wcześniej pracowali dla Siemensa. Nowi członkowie zarządu opracowali już nową strategię dla spółki, której szczegóły... mają zostać ujawnione we wrześniu br. Wiele wskazuje na to, że Optimus może zdecydować się na przekazanie produkcji PC w outsourcing. Firma podkreśla jednak, że nadal będzie sprzedawać komputery pod marką Optimus.

Michał Lorenc (34 l.) wcześniej pełnił m.in. funkcje Sales and Marketing Managera na Europę Centralną w Philips Polska, a ostatnio był dyrektorem branży ICM w Siemens Sp. z o.o. odpowiadając za sprzedaż rozwiązań komunikacyjnych niemieckiej firmy - telefonów komórkowych i stacjonarnych. W tej samej firmie Rafał Pawłowski był dyrektorem finansowym. Być może z tego względu w nowej strategii Optimusa należy spodziewać się większego zwrotu w kierunku rozwiązań mobilnych oraz elektroniki użytkowej, ale również rozwiązań dla przedsiębiorstw. Przypomnijmy, że w czerwcu Optimus na mocy umowy o współpracy ze spółką S4E wprowadził do swojej oferty systemy archiwizacji danych - m.in. EMC, ADIC, Legato. Firma chce także działać w niszach rynkowych - kilka miesięcy temu Optimus zapowiadał zwiększenie sprzedaży terminali sieciowych, przy produkcji których współpracuje z krakowską spółką ABA, a od niedawna także z DTK Polska.

Optimus ma prezesa i strategię
Utrzymywanie rozbudowanego zaplecza produkcyjnego nie jest opłacalne przy obecnej skali sprzedaży komputerów Optimusa. Wyniki działu PC w pewnej mierze ratują duże kontrakty przetargowe. Optimus tradycyjnie liczy na zamówienia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu. Do szkół w tym roku trafić ma kolejne 70 tys. komputerów. W obszarze produkcji firmę czekają zapewne zmiany organizacyjne. Już w czerwcu Małgorzata Walczak, wiceprezes Optimusa (oraz p.o. prezesa zarządu) sygnalizowała, że jedną z rozważanych koncepcji jest przekształcenie firmy w "spółkę projektowo-dystrybucyjną". Produkcja oddana zostałaby wówczas zewnętrznemu partnerowi. Ten kierunek potwierdzają też doniesienia dziennika Parkiet, który na początku bieżącego tygodnia podał, że według nieoficjalnych informacji Optimus jest już przygotowany do sprzedaży części linii produkcyjnych i nieruchomości.

W I kw. br. Optimus miał 44,4 mln zł przychodu i 0,54 zl straty netto. W tym tygodniu spodziewana jest publikacja raportu finansowego spółki za II kw. 2005 r.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200