Komórkowe porno, hazard i muzyka za 43 mld dolarów

Klienci sieci komórkowych wydają coraz więcej na usługi i treści rozrywkowe profilowane na potrzeby telefonów. Z szacunków firmy analitycznej Informa Telecoms & Media wynika, że ten segment rynku za pięć lat może być wart prawie 43 mld USD.

Komórkowe porno, hazard i muzyka za 43 mld dolarów
Dla dostawców obiecujący jest rynek usług dla dorosłych. Wartość sprzedaży treści erotycznych i pornograficznych na telefony komórkowe do 2010 roku sięgnie 2,3 mld USD. Hamulcem wzrostu jest konieczność opracowania i ustandaryzowania procedur związanych z wersyfikacją wieku korzystających z takich usług. Dostawcy mają jednak o co walczyć. Według analiz Informa Telecoms & Media tego rodzaju treści za pięć lat na swoje telefony pobierać będzie regularnie nawet 114 mln użytkowników!.

Sprzedaż muzyki do 2010 roku podwoi się i jej wartość przekroczy 11 mld USD. W dalszym ciągu większa ich część pochodzić będzie z dzwonków telefonicznych. Ruszy się także sprzedaż pełnych wersji utworów oraz usług ringback tone, dzięki którym podczas zestawiania połączenia dzwoniący zamiast wsłuchiwać się w tradycyjny sygnał oczekiwania na połączenie, może usłyszeć muzykę lub nagrany komunikat. Ideę "iPod killer" podchwycili właściwie wszyscy producenci telefonów komórkowych, wprowadzając na rynek wiele nowych modeli aparatów z odtwarzaczami plików MP3.

Z hazardem najczęściej kojarzy się amerykańskie Las Vegas. Jednkże hazard komórkowy będzie generować znacznie większe przychody w Europie, głównie ze względu na popularność na Starym Kontynencie takich usług jak SMS. Wartość tego rynku w skali globalnej wzrośnie z 1,2 mld USD w 2005 r. do ponad 7,6 mld USD w 2010 r. - w Europie sprzedaż w tym segmencie sięgnie 3,2 mld USD, najbardziej dynamiczny rozwój czeka jednak rynek azjatycki.

Na tym nie koniec dobrych wieści dla dostawców mobilnych treści. Równie obiecujące są perspektywy dla rynku gier komórkowych. W tym roku konsumenci wydadzą na nie 2,6 mld USD, a w 2010 już 11,2 mld USD - przewidują specjaliści z Informa Telecoms & Media.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200