75% projektów związanych z e-businessem skazanych jest na klęskę

Aż 75% wszystkich projektów związanych z działalnością elektroniczną zakończy się fiaskiem ze względu na słabe planowanie i zbyt wygórowane oczekiwania względem nowych technologii - wynika z raportu opracowanego przez Gartner Group.

Aż 75% wszystkich projektów związanych z działalnością elektroniczną zakończy się fiaskiem ze względu na słabe planowanie i zbyt wygórowane oczekiwania względem nowych technologii - wynika z raportu opracowanego przez Gartner Group.

Większość przedsiębiorstw wprowadzających rozwiązania związane z Internetem nie do końca zdaje się rozumieć nowoczesne technologie kryjące się za nimi. Firmy szybko dają się nimi zauroczyć i porzucają dotychczasowe klasyczne planowanie i strategię.

Analitycy Gartner Group wskazali pięć podstawowych zagrożeń, których firmy powinny unikać, wkraczając w świat gospodarki elektronicznej.

Po pierwsze, e-business powinien być tylko narzędziem wykorzystywanym do prowadzenia działalności, a nie celem samym w sobie.

Po drugie, nie można wierzyć, że przy działalności elektronicznej jest już niepotrzebne zarządzanie projektem. Firma powinna najpierw się upewnić, że wszystkie jej działy znają zasady funkcjonowania nowych technologii, a działania związane z wdrożeniem e-businessu powinny być przeprowadzane stopniowo i zgodnie z założeniami projektu.

Po trzecie, firma musi być pewna co do zasadności implementacji danej technologii. W tym celu powinna śledzić rynek nowych technologii i odpowiednio dobierać je pod kątem własnych potrzeb. Dobrym rozwiązaniem jest też zorganizowanie zespołu pracowników, który będzie zajmował się wyłącznie wdrażaniem i unowocześnianiem rozwiązań z zakresu działalności elektronicznej.

Po czwarte, przedsiębiorstwo powinno stworzyć model działalności elektronicznej uwzględniający plany wykorzystania nowych technologii tak, aby pomagały one zachęcać nowych klientów i zdobyć nowe rynki. Nie wolno przeoczyć też jednej z największych korzyści, jaką daje e-business - możliwości planowania działalności z wyprzedzeniem.

Na zakończenie Gartner Group radzi, aby ciągle obserwować posunięcia obecnej i cały czas wypatrywać nowej konkurencji.