70 lat IBM w Polsce 2 lata IBM Polska

Drugą rocznicę działalności w Polsce obchodziło uroczyście przedstawicielstwo firmy IBM w klubie Nite 1 października 1993 r. Imprezę prowadził Kevin Hayes, znany z eleganckich i niezwykle trafnych telewizyjnych prognoz pogody. Przemówienia oficjalne ograniczyły się do przedstawienia szefów poszczególnych działów IBM Polska, potem zaś zaczęła się zabawa, uświetniona udziałem Miss Wybrzeża.

Drugą rocznicę działalności w Polsce obchodziło uroczyście przedstawicielstwo firmy IBM w klubie Nite 1 października 1993 r. Imprezę prowadził Kevin Hayes, znany z eleganckich i niezwykle trafnych telewizyjnych prognoz pogody. Przemówienia oficjalne ograniczyły się do przedstawienia szefów poszczególnych działów IBM Polska, potem zaś zaczęła się zabawa, uświetniona udziałem Miss Wybrzeża.

Pozornie dwa lata funkcjonowania to mało. Wydaje się jednak, że działalność IBM rozwija się w Polsce na tyle dynamicznie, iż niejedna firma może pozazdrościć sukcesów handlowych. Nawet CW nie próbuje ocenić, jaka jest rzeczywista skala obrotów sprzętem komputerowym i oprogramowaniem IBM, gdyż wiele znanych firm oraz producentów handluje tym sprzętem (Peryt, DHI, Optimus i in.). Chyba to i dobrze, że nie ma monopolisty, który zajmowałby się wyłącznie produktami IBM.

Warto może przypomnieć, że IBM był obecny w Polsce już od dawna. Pierwsze maszyny liczące Hollerith (spadkobiercą tej firmy jest właśnie IBM), działające na karty perforowane, pojawiły się w naszym kraju już w 1923 r. Piękna, okrągła rocznica. Jeśli zaś dobrze poszukać, to okazuje się, że w rocznikach niektórych polskich przedsiębiorstw istnieją do tej pory zapisy dotyczące zakupu tych maszyn. I tak Centrum Rozliczeń Pocztowych w Bydgoszczy zakupiło po raz pierwszy maszyny liczące Hollerith w 1930 r.; po raz drugi zaś zakupiło nowoczesne komputery z serii ES/9000 w 1992 r. To jest siła tradycji i przywiązania do szanowanej marki.

Od pewnego czasu IBM próbuje zmieniać swój obraz w oczach publiczności, przedstawiając się jako dynamiczna i skutecznie działająca firma, o znakomitych produktach orazi szybkim wsparciu klienta. Jednym z przejawów tej działalności jest zmiana symbolu firmy z ciemnoniebieskiej róży na różową panterę. W winietce pokazujemy tego symaptycznego zwierzaka.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200