7 porad jak wybrać platformę komunikacyjną

Rozwój platform przeznaczonych do komunikacji był jednym z najciekawszych zjawisk rynkowych ostatnich lat. Narzędzia te zaoferowały wiele nowych możliwości biznesowych, ale ich liczba spowodowała problemy z wyborem.

Firma badawcza Forrester zapytała siedmiu kluczowych dostawców platform komunikacyjnych o ewolucję ich firm i historię współpracy z zespołami serwisowymi. Dzięki tym rozmowom powstało 7 porad jak wybrać platformę komunikacyjną:

1. Zwróć uwagę na różnice w modelu biznesowym

Różnice w modelu biznesowym na tym rynku są ważne podczas decyzji o wyborze dostawcy. Przykładowo: firma Pluck ma doświadczenie w obsłudze wydawnictw i firm reklamowych, ale oczekuje, że jej klienci mają po swojej stronie pewne kompetencje wdrożeniowe. Jej przeciwieństwem jest firma Kickapps, która działa bardziej w modelu "na żądanie". Najlepsza firma dla jednego klienta, wcale nie musi być najlepsza dla Twoich potrzeb. Upewnij się, że dostawca, którego wybierasz jest najbliżej Twoich celów biznesowych

2. Zastanów się, czy platforma jest skalowalna i integrowalna

Wielu dostawców platform koncentruje się na dostarczaniu usług organizacjom spoza rynku. To dobra informacja dla zespołów , które mogą teraz skonsolidować współpracę, zarządzanie ideami i innowacyjnymi technologiami z jednym dostawcą. Oznacza to również, że należy strzec się czynników, które mogą ograniczać skalowalność. Upewnij się, że dostawca ma doświadczenie we współpracy z nierynkowymi użytkownikami i czy platforma integruje się z innymi narzędziami do współpracy

Zobacz również:

  • Ruszyły testy satelitów Starlink działających w trybie „direct-to-cell”

3. Wybierz model cenowy, który odpowiada Twoim celom

Najczęstsze zarzut jaki stawiali dostawcy: klienci porównują ich z Facebookiem - darmową usługą, której brakuje wyspecjalizowanego podejścia do biznesu, możliwości konfiguracji pod potrzeby klienta i wsparcia. Prawdą jest, że istnieje możliwość uruchomienia tanich rozwiązań, odbiorcy muszą jednak dokładnie wybrać model cenowy zgodny z ich celami. Szukaj modeli cenowych, które są proste, przejrzyste, oparte na wartości, a także łatwo skalowalne.

4. Unikaj pułapki listy kontrolnej przy priorytetyzacji funkcjonalności

Nowe funkcjonalności, takie jak analiza biznesowa, zarządzanie przepływem pracy, integracja z Twitterem lub Facebookiem rozwijają rynek. Z drugiej strony bogate możliwości wyboru powodują, że odbiorcy mogą zgubić się w ofercie. Aby tego uniknąć tworzy się listy kontrolne możliwości systemu i zakłada się, że dostawca, który udostępni najwięcej opcji wygra. Zamiast tego, należy podzielić poszczególne funkcje na: "niezbędne", "dobrze byłoby mieć" i "mało istotne".

5. Przygotuj się na nowe ryzyka związane z udostępnieniem nowych funkcjonalności

Ze względu na swoją widoczność platformy komunikacyjne pociągają za sobą nowe ryzyka, które mogą być trudne do zarządzania. Przykładowo: podczas gdy firmy zwykle nie biorą odpowiedzialności za treść generowaną przez społeczności, model SaaS stawia nowe wyzwania w kwestii posiadanych danych i bezpieczeństwa. Zastanów się, czy możliwości, które otrzymasz są wart zwiększonego ryzyka.

6. Patrz nie tylko na ROI, ale także ogólną wartość biznesową

Prowadzenie oceny zwrotu z inwestycji (ROI) może być frustrującym i złożonym procesem. Zamiast próbować wyliczyć dokładnie ROI, skup się na ważniejszych powodach tworzenia społeczności. Jeżeli projekt wyjdzie na zero - będzie to oznaczać sukces. Firma Tellignet tworzy dużo lepsze metody pomiaru: pozwala mierzyć zaangażowanie użytkowników.

7. Zabezpiecz się w kontrakcie przed wpływem zmian na rynku

Zabezpiecz swoją organizację i informację o klientach przed zmianami rynkowymi, czyli np. przejęciami jednych dostawców przez drugich. Zawrzyj w kontrakcie zapisy, że ewentualne zmiany właścicielskie nie będą miały wpływu na poziom usług. Przed jego podpisaniem upewnij się, że twój dostawca przetrzyma takie zmiany.

Autorem jest Christopher Andrews, starszy analityk w Forrester Research.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200