Raport HP o MSP

HP opublikował raport (we współpracy merytorycznej z firmą Infotarget) dotyczący sektora MSP (małe i średnie firmy). Publikacja ma tytuł „HP dla Biznesu - Małe. Średnie. Innowacyjne” i ma na celu umożliwić przedsiębiorcom zrozumienie roli i obszaru IT oraz pomóc wyciągnąć wnioski, które mogą okazać się fundamentem pod przyszłe działania dla rozwoju ich firm.

Raport odpowiada na 2 główne pytania: Jakie wyzwania stoją przed firmami? Jaki budżet warto przeznaczyć na IT? Publikacja oraz interaktywna strona www daje także przedsiębiorcom możliwość sprawdzenia jak wygląda ich biznes na tle innych podmiotów.

Raport podaje, że 57% menedżerów ocenia swoje firmy jako innowacyjne i docenia rolę technologii we współczesnym biznesie. Aż 40% z badanych zgodnie z ogólną strategią rozwoju chętnie inwestuje w testowanie nowych rozwiązań, a co za tym idzie zdobywa przewagę nad konkurencją. Firmy z sektora MŚP, które uważają się za innowacyjne mają chętniej niż inne inwestują w nowe technologie.

Większość menadżerów wierzy, że IT to niezbędny element sprawnego funkcjonowania całej firmy. „Obraz, który wyłania się z tych rozmów napawa optymizmem – firmy potrafią budować swoją wartość korzystając ze sprawdzonych rozwiązań, rozsądnie inwestując i świadomie wprowadzając innowacje. W raporcie stworzyliśmy profil lidera – firm, które radzą sobie najlepiej na coraz bardziej wymagającym rynku”, komentuje Paweł Czajkowski, Dyrektor Zarządzający HP Polska.

W raporcie wskazano także czynniki hamujące rozwój sektora SMB. Według menadżerów do głównych przyczyn regresu technologicznego zaliczyć można: brak funduszy, nieodpowiednio zaplanowane budżety oraz przywiązanie do utartych schematów działania.

Pełny raport jest dostępny na stronie hppolskadlabiznesu.pl.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200