3Com wciąż szuka oszczędności

Dostawca rozwiązań sieciowych zamyka III kw. obrachunkowy z niższą stratą netto, ale i mniejszymi przychodami. Ich wzrost mają zapewnić liczne premiery nowych produktów.

W kwartale zakończonym 25 lutego 3Com odnotował stratę netto rzędu 53 mln USD - niższą niż rok temu, kiedy sięgała 85,5 mln USD. Sprzedaż spółki spadła o 6,2 proc. do 161,1 mln USD. Zarząd firmy prognozuje, że przychody w IV kw. wzrosną wobec minionego okresu o kilka procent.

W ciągu ostatnich miesięcy 3Com zredukował zatrudnienie o 37 proc. Proces cięć spółka rozpoczęła trzy lata temu. W zeszłym miesiącu 3Com ogłosił plan wprowadzenia na rynek 260 nowych produktów - o 60 proc. więcej niż rok temu, wśród których na pierwszy plan wysuwają się rozwiązania bezpieczeństwa IT.

Zobacz również:

  • Spada sprzedaż iPadów - przyczyną późniejsza premiera

Swoje coraz większe zaangażowanie na tym polu spółka potwierdza grudniowym przejęciem spółki TippingPoint Technologies za 430 mln USD, specjalizującej się w systemach zapobiegania włamaniom. W celu uatrakcyjnienia rozwiązań dla małych i średnich przedsiębiorstw firma nawiązała współpracę z producentem narzędzi klasy "content filtering". Linia routerów 3Com OfficeConnect oraz rozwiązanie 3Com VPN Firewall zostały wyposażone w oprogramowanie do filtrowania WWW i poczty elektronicznej firmy SurfControl.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200