3Com chce odebrać kawałek rynku Cisco

Przychody 3Com w I kw. 2005 r. obrachunkowego wyniosły 162 mln USD, o 11 proc. mniej niż w poprzednim kwartale. Strata netto spółki sięgnęła 36 mln USD, wobec 106 mln USD rok wcześniej. 3Com chce teraz szukać pieniędzy na rynku korporacyjnym, wprowadzając nowe produkty konkurencyjne dla rozwiązań Cisco.

3Com chce odebrać kawałek rynku Cisco
W ubiegłym tygodniu 3Com zaprezentował rodzine routerów - 6000 (klasa korporacyjna) oraz nowe modele urządzeń serii 3000 przeznaczone dla średnich firm i departamentów dużych przedsiębiorstw. Zarząd firmy liczy, że w szczególności pierwsza linia nowych produktów będzie konkurencyjna wobec oferty lidera - Cisco Systems. "Chcemy konkurować zarówno ceną - ok. 25% niższą - oraz jakością. Nasze nowe routery serii 3000 mają większą funkcjonalność od podobnej klasy produktów Cisco" - twierdzi Campbell Morrison, szef działu rozwiązań WAN w 3Com.

3Com kolejny raz odnotował słabe wyniki finansowe, ale zdaniem analityków, miniony kwartał w ogóle nie należał do udanych dla producentów routerów. Jak podaje IDC, europejski rynek tych urządzeń sieciowych zanotował spadek o 7,6 proc. w stosunku do wcześniejszego kwartału. Jego wartość wyniosła odpowiednio 952,9 mln USD w II kw. 2004 oraz nieco ponad 1 mld USD w I kw. br.

Zobacz również:

  • Netgear wkracza z Wi-Fi 7 dla klientów biznesowych

Na kolejny kwartał zarząd 3Com prognozuje przychody na poziomie 170-180 mln USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200