Jak Apple, BlackBerry i Samsung zabiegają o klienta korporacyjnego

Producenci mobilnych urządzeń robią wszystko, aby przedsiębiorstwa kupowały ich rozwiązania. Bliska współpraca firm Samsung i BlackBerry i wysiłki Apple mierzającego do tego, aby użytkownicy korporacyjni mogli w łatwy sposób konfigurować i zarządzać setkami smartfonów i następnie zarządzać nimi, to tylko dwa przykłady tego, jak można to osiągnąć. Firmy te rozumieją, że kluczem do osiągnięcia sukcesu jest stałe obniżanie kosztów związaniem z utrzymaniem mobilnych urządzeń w ruchu i w pełnej sprawności.

Korzystają na tym oczywiście firmy, które mają obecnie do wyboru całą paletę mobilnych urządzeń. I nie chodzi ty tylko oto, ile kosztuje smartfon i jaki ma ekran, ale ważne jest to, ile firma będzie musiała płacić miesiąc w miesiąc za utrzymanie w ruchu całej floty tych urządzeń.

Samsung starał się przenieść doświadczenia uzyskane na rynku rozwiązań konsumenckich (na którym jak wiadomo odnosi sukcesy) na grunt „enterprise”. Idzie mu to raczej opornie, dlatego nawiązał współpracę z firmą BlackBerry celem zintegrowania oprogramowania BES (BlackBerry Enterprise Server; rozwiązania z grupy MDM; Mobile Devices Management) 12 ze smartfonami i tabletami Galaxy. Umowa zawarta w zeszłym tygodniu między obu firmami przewiduje, że urządzeniom tym będzie dalej gwarantować bezpieczeństwo firmowa technologia Knox, ale BlackBerry zbuduje wokół nich infrastrukturę sieciową i doda narzędzia do zarządzania.

Zobacz również:

  • Usługa WhatsApp uruchamiana na urządzeniach iOS będzie bardziej bezpieczna
  • BlackBerry dzięki cyberbezpieczeństu z zyskiem po Q1 2023
  • Samsung otwiera szampana - sprzedał więcej smartfonów od Apple

Obie firmy mają nadzieję, że połączenie cieszących się dużym wzięciem smartfonów Samsunga z oprogramowaniem BlackBerry używanym do zarządzania takimi urządzeniami, zapewni im sukces. Jest to możliwe pod warunkiem jednak, że integracja zapewni snartfonom Samsung równie duży poziom bezpieczeństwa, jakim mogą się pochwalić produkty firmy BlackBerry.

Smartfony Galaxy (Samsung) wspierające oprogramowanie BES12 pojawią się na rynku w pierwszym kwartale 2015 r. Cena rozwiązania zostanie ujawniona w momencie jego premiery.

Ale Samsung i BlackBerry muszą się mieć na baczności, gdyż Apple równie zabiega o klientów korporacyjnych. Klika dni temu firma wprowadziła usługę DEP (Device Enrollment Program) do 25 kolejnych krajów. Pozwala ona konfigurować zdalnie i automatycznie urządzenia iPhone, iPad i Mac.

Jak wiadomo, Apple zawarł klika miesięcy temu z IBM umowę o współpracy. I tak Apple będzie dodawać do urządzeń iPhone i iPad oprogramowanie IBM (chodzi głównie o narzędzia klasy „enterprise” do analizowania danych). Pierwszym produktom tej linii mają towarzyszyć narzędzia IBM opracowane z myślą o stosowaniu w takich sektorach gospodarki, jak bankowość, instytucje rządowe oraz firmy telekomunikacyjne i transportowe.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200